Sortimentscontroller – till Jollyrooms inköpsledning

Sortimentscontroller – till Jollyrooms inköpsledning

Sortimentscontroller – till Jollyrooms inköpsledning
Vi söker en sortimentscontroller till en ny tjänst i Jollyrooms inköpsavdelning. Jollyrooms produktsortiment är det största lagerförda sortimentet inom branschen. Vårt sortiment består av både externa och egna varumärken. Under det senaste året har vårt härliga team på inköp dubblerats i styrka och idag är vi nästan 40 medarbetare på avdelningen. I vår händelserika vardag föds det hela tiden nya tjänster, uppgifter, ansvarsområden och kategorier och vi söker ofta efter nya stjärnor till inköp.

Vi ska nu stärka upp vårt analysarbete inom inköp och som controller på avdelning är din främsta uppgift att följa försäljningsutvecklingen per produktgrupp och varumärke i syfte att optimera lönsamheten. Du intar en viktig roll, som inköpschefens högra hand, och stöttar vår inköpsledning bestående av sex kategorichefer. Med din expertis agerar du naturligt bollplank inför avdelningens affärsmässiga beslut. Du påverkar således affären och utvecklingen av inköpsorganisationens arbete.

Ansvarsområden:
  • Analys, uppföljning, bevakning och utveckling av nyckeltal inom lager, inköp, sortiment, försäljning och lönsamhet
  • Bygga en god grund, struktur och rutiner för analysarbetet inom inköp/sortiment
  • Del av inköpsledningen och back-up för inköpschef vid dennes frånvaro
  • På sikt agera group controller och utbilda/utveckla fler controllers inom inköp/sortiment
Din profil:
Vi söker specifikt efter dig som har bransch- och yrkeserfarenhet och som är väl insatt i hur detaljhandel och inköp fungerar. För en optimal matchning har du arbetat i en liknande affärsstöttande roll, på en inköpsavdelning, i ett framgångsrikt detaljhandels/e-handelsbolag. Vi ser därmed gärna att du har:
  • Högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi, inköp eller dylikt
  • Erfarenhet av controllerarbete
  • Erfarenhet av detaljhandel; gärna inom e-handel
  • Erfarenhet av resultat- och inköpsbudgetering
  • Erfarenhet inom prognostisering
  • Avancerade kunskaper i Excel
  • Mycket goda kunskaper och ett stort intresse i affärssystem; gärna SAP och Qlikview
  • Erfarenhet och styrka i att utveckla rapporter och arbetsverktyg för en inköpsavdelning
Som person är du analytisk, resultatinriktad och prestigelös. Du är välorganiserad och noggrann, med ett strukturerat arbetssätt.

Vi som arbetar på Jollyroom är doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder:
  • Entreprenörsdriven verksamhet
  • Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
  • Karriärmöjligheter
  • Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
  • Friskvårdsbidrag
  • Ungdomlig och pulserande miljö
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt:
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: Hisings Kärra, Göteborg
  • Kontakt & frågor: Personalchef Terese Fernbring via e-post; terese.fernbring@jollyroom.se samt tfn; 0739-80 82 40.
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Mer info
Kontaktperson Terese Fernbring
Telefon 0739-80 82 40
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Controller, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jollyroom.se
Sista ansökningsdag 5 jan (49 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 1 600 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 250 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.