Reklamationsansvarig till e-handelsföretaget Jollyroom

Reklamationsansvarig till e-handelsföretaget Jollyroom

Reklamationsansvarig i vår Serviceenhet
I vår pågående expansion växer även vår Serviceavdelning där vi möter kunder via mail, telefon, chatt och fysiskt i vårt showroom. Servicenheten består av tre team som jobbar tätt tillsammans – Kundservice, Reklamation och Showroom. Totalt är avdelningen fler än 50 personer som alla arbetar mot målet att ge kunderna den bästa servicen i branschen samtidigt som vi skall ha de mest effektiva interna processerna. I vår händelserika vardag föds det hela tiden nya tjänster, uppgifter, ansvarsområden och kategorier och vi söker ofta efter nya stjärnor till Serviceenheten.

Vi söker specifikt efter dig som drivs av att uppfylla mål och som brinner för att leda personalen till det bästa resultatet, både för oss och för kunden.

Rollen och uppgifter
Jollyroom är ett entreprenörsdrivet företag vilket återspeglas i den dagliga verksamheten där medarbetaren får stora möjligheter att påverka och utveckla. Som Reklamationsansvarig har du fullt ansvar för Jollyrooms reklamationsprocess samt teamet som arbetar med frågorna. Du arbetar både operativt och strategiskt samt säkerställer att våra högt uppsatta effektivitets- och kundnöjdhetsmål uppnås på daglig basis och ser till att alla förekommande arbetsuppgifter inom verksamhetsområdet utförs med hög kvalitet samt att processerna följs i linje med gällande rutiner och föreskrifter. Summa summarum, i rollen som Reklamationsansvarig ingår det att ha ett helhetsansvar över teamet och allt det arbete som teamet utför. Exempel på arbetsuppgifter:
  • Säkerställa dagliga servicemål i samtliga länder
  • Driva och utveckla samarbetet med leverantörer rörande reklamationshantering och kravställande
  • Driva och utveckla samspelet internt med inköp
  • Schemalägga, leda, följa upp, utveckla och utbilda medarbetare
  • Utveckla och effektivisera nuvarande arbetsrutiner inom reklamation
  • Hålla mycket god ordning och reda samt verka för ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen
Din profil
  • Flera års ledarerfarenhet inom liknande yrke
  • Mycket god kunskap inom reklamationshantering och kundservice
  • Mycket meriterande med vana inom detaljhandel, e-handel, bransch- och produktkunskap
  • Stark förmåga att förstå siffror samt logistikflöden
  • Mycket god kunskap i affärssystem och Excel
Du är lösningsorienterad, affärsintresserad och drivs av tydliga mål. Du har en stor vilja att uppnå goda resultat i ditt arbete och ser inte bara till den enskilda uppgiften, utan till verksamheten i sin helhet. Med ett strukturerat arbetssätt och en engagerad personlighet bidrar du starkt till ditt teams prestation. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder dig
  • Entreprenörsdriven verksamhet
  • Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
  • Karriärmöjligheter
  • Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
  • Ungdomlig och pulserande miljö
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Friskvårdsbidrag
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: Sävedalen, Hisings Kärra
  • Kontakt & frågor: HR generalist Nicole Berger via;nicole.berger@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jollyroom.se
Sista ansökningsdag 18 dec (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 1 600 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 250 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.