Recruitment & Coaching Specialist till e-handelsbolaget Jollyroom

Recruitment & Coaching Specialist till e-handelsbolaget Jollyroom

Ny roll som Recruitment & Coaching Specialist på Jollyroom
2021 sattes en övergripande strategi upp som för HR-avdelningen innebär två huvudsakliga fokusområden; Employer Branding och Intern trivsel. Inom dessa områden finns flertalet strategiska initiativ där vi nu ser att vi behöver utöka teamet för att få rätt förutsättningar för att realisera våra mål. Därmed skapades rollen som Recruitment & Coaching Specialist vars ansvarsområden kommer vara att säkerställa att vi tillsätter våra seniora roller med kompetenta kandidater samt att vara ansvarig för ledarskapsutvecklingen internt på bolaget.

Vi på Jollyroom definierar oss som engagerade doers med extremt ambitiösa mål, exempelvis som att på blott 7 år efter start omsätta en miljard eller att inom 10 år bli största aktör inom barn- och babymarknaden i Europa. Vi lägger stor vikt internt på transparent information, delaktighet, ett starkt teamwork och ett närvarande ledarskap. We are brave and we work together to create value for the customer to simplify your life with kids!

Vi har under pandemin flyttat till nybyggt stort ljust kontor i Sörred i Torslanda här i Göteborg, med bland annat eget gym och på sikt egen restaurang. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största e-handelsanläggning.

Ansvarsområden
Som Recruitment & Coaching Specialist har du två huvudsakliga ansvarsområden - Rekrytering och Ledarutveckling.

Rekrytering
Recruitment & Coaching Specialist är ansvarig för att hitta morgondagens stjärnor genom flertalet initiativ. Personen ska alltid jobba proaktivt för att säkerställa snabba och framgångsrika tillsättningar. En nyckel för att lyckas är att jobba strategiskt med arbetsgivarvarumärket där målsättningen är att skapa intresse för och ge en god upplevelse av Jollyroom som arbetsgivare bland potentiella Jollyroomare.

Ledarutveckling
Recruitment & Coaching Specialist är ansvarig för att ta de delar vi jobbar med idag inom ledarutbildning, göra ännu bättre och sedan till en naturlig del av vardagen. Målsättningen är att ge våra ledare rätt förutsättningar och få dem att få sina medarbetare engagerade.

Då rollen är ny är ett måste att du kommer med egna initiativ för att skapa synergieffekter vilket i slutänden leder till ett ännu bättre resultat. Du kommer vara experten inom dessa områden och till din hjälp har du ett engagerat och drivet team (med eNPS +88, Q1 2022!). Recruitment & Coaching Specialist rapporterar till, och jobbar tätt med, HR Manager.

Vi söker dig som har:
  • Flerårig erfarenhet av rekrytering, gärna av tjänster inom digital marknadsföring, tech eller ekonomi
  • Erfarenhet av högkvalitativ search med framgångsrikt utfall
  • Erfarenhet av att jobba proaktivt och innovativt med rekrytering och employer branding
  • Ett stort intresse för ledarutveckling
  • En hög grad av affärsmässighet och en fingertoppskänsla för hur man attraherar potentiella Jollyroomare
  • En vilja att lyckas tillsammans med teamet, vi är prestigelösa och stöttar varandra - endast tillsammans når vi våra mål.
Våra ledare är experter inom sina områden och en viktig del av HR-teamets jobb är att ge dem rätt verktyg för att behålla, bevara och utveckla sina medarbetare, därmed är det viktigt att du är pedagogisk, har struktur i ditt arbetssätt samt att du är van att ge och ta emot feedback.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att sätta upp framgångsrika ledarutvecklingsprogram och genomförandet av utbildningar. Det är även en stor fördel om du har erfarenhet från tillväxt- och/eller e-handelsbolag.

Fördelar med att jobba hos oss:
  • Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
  • Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
  • Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Friskvårdsbidrag
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och praktisk information
  • Start: September 2022
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
  • Kontakt & frågor: HR Manager Nicole Bellman, frågor via e-post;nicole.bellman@jollyroom.se
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning
->
https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg
->
https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad!
->
https://svenskaseopriset.se/#winners

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och bemanningsföretag då vi rekryterar i egen regi. Men jobbar du som läser detta inom just bemanning och/eller rekrytering, kanske är du själv intresserad av tjänsten?
Mer info
Kontaktperson Nicole Bellman
Telefon 0727232990
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Organisationsutveckling, HR & Personal, Rekrytering, Utbildning & Personlig utveckling
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jollyroom.se
Sista ansökningsdag 7 juli 2022 (47 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Vi har marknadens största lager på 75 000 kvm och lagerför varor till ett värde av över 400 miljoner kronor. Vårt mål är att erbjuda våra kunder den bästa upplevelsen. Verksamheten har solida finanser vilket ger våra kunder, anställda och samarbetspartners trygghet för att vi finns kvar på marknaden i ett långsiktigt perspektiv.

Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.