Kundserviceagenter heltid till Jollyroom inför julen, årets roligaste period!

Kundserviceagenter heltid till Jollyroom inför julen, årets roligaste period!

Snart är det jul igen och det betyder att vårt favoritkvartal är här. Under denna period inträffar Black week (varför nöja sig med bara fredagen?) då kunderna shoppar allt från barnvagnar till julklappar. Vi ser därför ett ökat behov av kundserviceagenter på heltid under perioden november till och med sista januari för att finnas här för våra kunder och ge den bästa servicen i branschen. Tjänsten är primärt inför, under och efter julhandeln med möjlighet till förlängning.

Vi är en internationell arbetsplats där våra medarbetare talar danska, finska, norska, svenska och tyska. På "skandinaviska" med en tysk accent lyckas vi ändå förstå varandra och har väldigt roligt tillsammans, både på och utanför arbetstid. I tjänsten som kundserviceagent lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna, där vi söker dig som passar bra in i vårt befintliga team. Vårt team består av högpresterande, drivna, lösningsorienterade och positiva personer – därför är det viktigt att du besitter liknande egenskaper.

Vi tror att du har följande bakgrund:
  • Flytande kunskaper i både skrift och tal i svenska
  • Van vid kundbemötande och erfarenhet från serviceyrke
  • Mycket meriterande med kunskaper i något av våra andra språk (norska, finska, danska eller tyska) men inget krav
  • Mycket meriterande med erfarenhet av kundservice inom e-handel
Vi är helt säkra på att du är:
  • Målfokuserad
  • Serviceinriktad och pedagogisk
  • Lösningsorienterad och flexibel
  • Strukturerad
  • Initiativtagande
Du kommer jobba med uppgifter som:
  • Hjälpa kunder via telefon, email, chatt och sociala medier
  • Reklamationshantering
  • Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen
Vi som företag kan förutom arbetsuppgifterna ovan samt härliga kollegor erbjuda dig:
  • En entreprenörsdriven verksamhet
  • Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
  • Karriärmöjligheter
  • En ungdomlig och pulserande miljö
  • Kollektivavtal
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Praktisk information och upplägg
  • Start: Löpande, sista startdatum 11 november
  • Omfattning: Heltidsanställning (40 h/v) på visstid november 2019 - sista januari 2020. Då denna anställning är under vår högsäsong kommer vi inte kunna bevilja ledighet, därför viktigt att du kan jobba hela perioden.
  • Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
  • Arbetstider: Måndag-fredag kl. 8-17 samt 1-2 söndagar kl. 8-17 per månad
  • Placering: Hisings Kärra, Göteborg
  • Vid frågor kontakta: Nicole Berger, via nicole.berger@jollyroom.se
Tycker du att det mesta i denna annons låter spännande och känner du igen dig i vår kravprofil? Ansök då snarast eftersom vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från samtliga rekryterings- och annonsleverantörer.
Mer info
Kontaktperson Nicole Berger
Telefon 0727232990
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Service & Kundtjänst, Serviceyrken, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.jollyroom.se
Sista ansökningsdag 7 dec 2019 (50 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.