Jollyroom söker svensktalande kundserviceagent extra på distans eller i Göteborg!

Jollyroom söker svensktalande kundserviceagent extra på distans eller i Göteborg!

Den svenska marknaden växer så det knakar och vi söker därför fler kundservicestjärnor!
Vårt svenska team består av 30 härliga medarbetare som jobbar tillsammans med våra dansk-, norsk-, finsk- och tysktalande kollegor. De har olika erfarenheter från arbetslivet, men den gemensamma nämnaren är att alla tidigare har jobbat med service gentemot kund på ett eller annat sätt. De är mål- och serviceinriktade, har ett lösningsorienterat förhållningssätt och är initiativtagande. För oss är det viktigt att du besitter liknande erfarenhet och egenskaper. Detta ger oss alla förutsättningar att ge våra kunder den bästa servicen i branschen.

Som kundserviceagent har du följande arbetsuppgifter:
  • Hjälpa kunder via telefon, email, chatt och sociala medier
  • Reklamationshantering
  • Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen
Vi söker dig som:
  • Lösningsorienterad som ser möjligheter i kundernas ärende
  • Ett driv att utvecklas och få mer arbetslivserfarenhet
  • Kan arbeta minst 2 dagar per vecka. Under sommaren samt oktober-december har vi som mest att göra och då ser vi gärna att du kan arbeta fler dagar per vecka.
Vi ser långsiktigt på alla våra rekryteringar och vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på lång sikt som du kan kombinera med denna tjänst.

Vi som företag erbjuder dig:
  • En entreprenörsdriven verksamhet
  • Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
  • Karriärmöjligheter
  • Friskvårdsbidrag för tillsvidareanställda
  • En ungdomlig och pulserande miljö
  • Kollektivavtal
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Praktisk information och upplägg
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Visstidsanställning baserat på behov
  • Arbetstider: Måndag-fredag kl. 8-17 samt 1-2 söndagar kl. 8-17 per månad
  • Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
  • Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111, eller på distans (hemifrån). Upplärning sker på kontoret i Göteborg under cirka en vecka (vi står för hotellkostnaden!). Därefter sker arbetet på distans.
  • Vid frågor kontakta: Amanda Vitalis, via amanda.vitalis@jollyroom.se
Tycker du att det mesta i denna annons låter spännande och känner du igen dig i vår kravprofil? Ansök då snarast eftersom vi kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från samtliga rekryterings- och annonsleverantörer.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:

Vi sålde varor för 300 miljoner i november ->
https://dagenslogistik.se/90-procents-tillvaxt-for-jollyroom/
Vi anställde 200 personer inför julhandeln -> https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order
Vi vann årets logistiketablering 2020 -> https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken, Kundtjänst
Typ av anställning Deltid, Extrajobb
Hemsida http://www.jollyroom.se
Sista ansökningsdag 10 apr 2021 (37 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder.

Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.