Jollyroom söker norsktalande kundserviceagent heltid Gbg eller distans

Jollyroom söker norsktalande kundserviceagent heltid Gbg eller distans

Den norska marknaden växer så det knakar och vi söker därför fler norsktalande kundservicestjärnor!
Vårt norska team består av 11 härliga medarbetare som alla pratar och skriver flytande norska. Ungefär hälften av teamet kan svenska, några har lärt sig det under sin anställning hos oss. De har olika erfarenheter från arbetslivet, men den gemensamma nämnaren är att alla tidigare har jobbat med service gentemot kund på ett eller annat sätt. De är mål- och serviceinriktade, har ett lösningsorienterat förhållningssätt och är initiativtagande. För oss är det viktigt att du besitter liknande erfarenhet och egenskaper. Detta ger oss alla förutsättningar att ge våra kunder den bästa servicen i branschen.

Vi tror att du har följande bakgrund:
  • Flytande kunskaper i både skrift och tal i norska
  • Van vid kundbemötande via telefon och mail
  • Meriterande med kunskaper i svenska men inget krav
  • Mycket meriterande med erfarenhet av kundservice inom e-handel
Vi är helt säkra på att du är:
  • Serviceinriktad och pedagogisk
  • Lösningsorienterad och flexibel
  • Strukturerad
  • Initiativtagande
Arbetsuppgifter:
  • Hjälpa kunder via telefon, email och chatt
  • Reklamationshantering
  • Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen
Vi som företag kan förutom arbetsuppgifterna ovan samt härliga kollegor erbjuda dig:
  • En entreprenörsdriven verksamhet
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Friskvårdsbidrag för tillsvidareanställda
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Praktisk information och upplägg
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Arbetstid: Måndag-fredag samt måndag-torsdag+söndag mellan kl. 8-17
  • Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
  • Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111, eller på distans (hemifrån, måste dock vara innanför Sveriges gränser). Upplärning sker på kontoret i Göteborg under cirka en vecka (vi står för hotellkostnaden!). Därefter sker arbetet på distans.
  • Vid frågor kontakta: Amanda Vitalis via amanda.vitalis@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi referenstagning, skrivtest och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal och mail från rekryterings- och annonsleverantörer.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:

Vi har haft en superstart på 2021! ->https://www.market.se/nyhet/flygande-start-pa-aret-for-jollyroom-kalla-vadret-har-drivit-extrema-behov

Vi anställde 200 personer inför julhandeln -> https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order

Vi vann årets logistiketablering 2020 -> https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jollyroom.no
Sista ansökningsdag 16 maj 2021 (33 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken.

Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis.

Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.