Inköpsassistent till Jollyrooms Inredningsteam

Inköpsassistent till Jollyrooms Inredningsteam

Inköpsassistent till Inredningsteamet på Jollyroom

Jollyrooms produktsortiment är det största lagerförda sortimentet i vår bransch. Vi arbetar med såväl välkända varumärken som egenproduktion. Allt man behöver i barnfamiljen skall man kunna hitta på Jollyroom!

I vår expansiva satsning uppstår det kontinuerligt nya tjänster och ansvarsområden på vår inköp- och produktavdelning. Nu söker vi ytterligare en stjärna till vårt Inredningsteam, som i rollen som Analytisk Inköpsassistent kommer få vara med på vår expansiva resa!

Ansvar och arbetsuppgifter
Inköpsassistentens mål är att jobba för att Jollyroom skall bli bäst i Norden från ett sortimentsperspektiv. Som inköpsassistent arbetar du i team bestående av kategorichef, inköpare och inköpsassistent. I din roll som inköpsassistent ansvarar du för att assistera dina teammedlemmar med löpande uppgifter så som uppföljning och bevakning av ordrar, prisuppdateringar, produktinskrivningar etc. Du tar även en aktiv roll i utvecklingen av inköp- och produktavdelningen.

Din profil - vi söker dig som:
  • Har vidareutbildat dig inom inköp, ekonomi, marknad eller sälj
  • Har en stark administrativ förmåga
  • Är snabb på tangenterna med mycket goda kunskaper i Excel
  • Är tekniskt intresserad och lättlärd
  • Meriterande med kunskap i SAP, QlickView, Inriver, Litium
Som person är du analytisk, affärsintresserad och en nyfiken glädjespridare. Du drivs av siffror och tydliga mål och är en naturlig problemlösare. Du gillar ordning och reda och kan fungera i ett högt arbetstempo. Med ett strukturerat arbetssätt och en engagerad personlighet bidrar du starkt till ditt teams prestation.

Vi erbjuder dig
  • Entreprenörsdriven verksamhet
  • Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
  • Karriärmöjligheter
  • Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
  • Ungdomlig och pulserande miljö
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Friskvårdsbidrag
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: Göteborg, Hisings Kärra
  • Kontakt & frågor: HR Generalist Nicole Berger, via nicole.berger@jollyroom.se
Vi arbetar löpande med rekryteringen, så var gärna snabb med din ansökan.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jollyroom.se
Sista ansökningsdag 31 maj 2019 (41 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.