Driven redovisningsekonom till Jollyroom

Driven redovisningsekonom till Jollyroom

Om tjänsten som redovisningsekonom
Jollyroom står inför en fortsatt spännande framtid med tydliga expansionsplaner och vi behöver nu förstärka vårt ekonomiteam med en ny tjänst- som redovisningsekonom. Det finns stora möjlighet för tjänsten och du kommer vara med och påverka utvecklingen av redovisningsarbetet och förbättra arbetsprocesser, arbetssätt och rutiner på avdelningen. Du har ansvar för att genomföra bolagets löpande bokföring, legala rapportering samt delta i arbete med bokslut, årsredovisning och koncernredovisning. Du kommer bli en del av vårt ekonomiteam som består av nio härliga medarbetare och arbeta på ett företag med tydliga mål i en positiv arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
  • Momsredovisning för bolagets samtliga verksamheter
  • Redovisning av arbetsgivaravgifter samt skatt
  • Bokning och avstämning av pensioner
  • Avstämning samt bokning av periodiseringar
  • Avstämning av balanskonton
  • Sammanställa interna samt externa finansiella rapporter
  • Uppdatera och löpande underhålla kontoplan, kostnadsställeplan samt attestordningar
  • Assistera vid koncernkonsolidering, årsredovisning samt inkomstdeklaration
  • Likviditetsavstämning och uppföljning
I tjänsten som redovisningsekonom rapporterar du till redovisningschef.

Vem vi söker
Vi tror att du har en akademisk utbildning inom ekonomi och minst tre års erfarenhet av kvalificerad redovisning. Ett krav för tjänsten är goda kunskaper i non legal rapportering och affärssystemet SAP samt erfarenhet av koncernredovisning. Du behöver vara flytande i tal och skrift i svenska och engelska, kunskaper i tyska är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av redovisning från ett detaljhandelsföretag och om du arbetat på ett företag som hanterar stora transaktionsvolymer och snabba flöden.

Som person är du nyfiken, driven och tar initiativ till att lösa uppgifter och problem. Du gillar att ta ett stort ansvar i arbetet och för din avdelnings samt din egen utveckling. Du är även strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder
  • Entreprenörsdriven verksamhet.
  • Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter.
  • Mycket stor möjlighet till karriär och personlig utveckling.
  • Ungdomlig och pulserande miljö.
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city.
  • Friskvårdsbidrag.
  • Kollektivavtal för alla anställda.
Upplägg och kontakt
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: Hisings Kärra, Göteborg (på sikt Sörred, Göteborg)
  • Kontakt & frågor: Personalchef Terese via;terese.fernbring@jollyroom.se samt tfn 0739-808240
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jollyroom.se
Sista ansökningsdag 24 mars 2020 (27 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.