Customer Service Manager till e-handelsbolaget Jollyroom

Customer Service Manager till e-handelsbolaget Jollyroom

Vi har en tydlig vision – vi ska underlätta livet för barnfamiljen. Vår Kundserviceavdelning är en av få avdelningar hos oss som har direktkontakt med våra kunder via mail, telefon och chatt. Avdelningen består av cirka 80 flerspråkiga agenter (SV, NO, DK, FI, DE/AT) som tillsammans med Teamleaders och RTM säkerställer att våra kunder får snabb och tydlig support. Vi söker nu vår nya Customer Service Manager vars främsta ansvar är att coacha dessa Teamleaders och RTM samt att säkerställa hög effektivitet och kvalitet på avdelningen. Fokus ligger med andra ord på att jobba både strategiskt och operativt för att våra Jollyroomare på Kundservice mår bra och således även presterar bra. Som Customer Service Manager rapporterar du till Service- och Logistikchef som ingår i företagets koncernledning.

Andra ansvarsområden som Customer Service Manager:
  • Resultatansvar; vi jobbar med tydliga nyckeltal i alla led på avdelningen, Customer Service Manager är ansvarig för att dessa KPIer uppnås och tar action om något avviker
  • Ha nära dialog med avdelningens HR Partner, i ex rekryteringar och svårare personalärenden
  • Onboarding av ny personal
  • Prognos- och budgetansvar
  • Löpande konkurrentanalys
Rollen innebär många externa och interna kontaktytor. Det kan handla om att sätta ihop en utbildning för agenterna tillsammans med en leverantör eller att be en av våra Controllers om underlag för att kunna predicera nästa års personalbemanning över jul.

Vi söker dig som har:
  • Erfarenhet av en ledande position inom en kundservice, gärna från callcenter eller e-handelsbolag
  • Vana av att jobba operativt och strategiskt med resultat, budget och prognos
  • Ett analytiskt förhållningssätt när det kommer till siffror
  • En förmåga att omvandla målsättningar till konkreta actions
  • Mycket goda datorkunskaper inom affärs- och kundsystem
Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som arbetar med stor passion för våra kunder och din personal för att nå de uppsatta målen. Du är en stark ledare med förmågan att få människor omkring dig att bli engagerade och prestera. Du är lösningsorienterad, strukturerad, initiativtagande och en stjärna på att bygga goda relationer både internt och externt. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Fördelar med att jobba hos oss:
  • Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
  • Bli en del av ett mycket härligt kompentent team!
  • Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
  • Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Friskvårdsbidrag + splitternytt gym på Campus Jollyroom
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och praktisk information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111. I november 2020 flyttade hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt gym för alla medarbetare.
  • Kontakt & frågor: HR chef Nicole Berger, frågor via e-post; nicole.berger@jollyroom.se
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden:

Vi fick en flygande start på det nya året -> https://www.market.se/nyhet/flygande-start-pa-aret-for-jollyroom-kalla-vadret-har-drivit-extrema-behov

Vi har fått en ny VD och HR-chef -> https://www.ehandel.se/ole-sauar-lamnar-vd-rollen-i-jollyroom-han-tar-over

Vi anställde 200 personer inför julhandeln 2020 -> https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order

Vi vann årets logistiketablering 2020 -> https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jollyroom.se
Sista ansökningsdag 30 juni 2021 (47 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis.

Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.