Ansvarig företagssamarbeten/PR på Jollyroom

Ansvarig företagssamarbeten/PR på Jollyroom

Ansvarig företagssamarbeten/PR på Jollyroom
Marknadsavdelningen växer och vi har en helt ny roll som Ansvarig företagssamarbeten/PR. De främsta arbetsuppgifterna i rollen är att skapa, utveckla och underhålla relationer samt att förhandla med våra leverantörer och andra externa bolag gällande samarbeten. Rollen ingår i marknadsteamet Digital Communications & PR som arbetar med våra sociala medier, influencers, företagssamarbeten, PR, event samt att upprätta och implementera marknadsplaner för våra varumärken.

Rollen och uppgifter
Jollyroom är ett entreprenörsdrivet företag vilket återspeglas i den dagliga verksamheten där medarbetaren får stora möjligheter att påverka och utveckla. Som Ansvarig företagssamarbeten/PR har du ansvar för samtliga företagssamarbeten på bolaget. Du arbetar med avtalsförhandling, följer upp och analyserar samarbeten och har mycket kontakt med externa partners så som leverantörer och andra samarbetspartners. I rollen ingår även att skapa marknadsplaner för våra olika varumärken i nära samarbete med våra leverantörer. Till din hjälp kommer du att ha en marknadsassistent och periodvis praktikanter. Med hjälp av fingertoppskänsla hittar du nya potentiella företag och organisationer att samarbeta med och målet är att bygga upp de bästa samarbetena i branschen.

Ytterligare uppgifter:
  • Vara kontaktperson för våra leverantörer i marknadsrelaterade frågor
  • Planera, koordinera och utvärdera marknadsaktiviteter för olika varumärken
  • Planera och representera Jollyroom vid events och mässor
  • Löpande göra research av nya forum och kanaler för oss att synas i
  • Löpande analysera vår målgrupp, digitala trender och omvärld
Din profil
  • Högskole-/universitetsutbildning inom marknadsföring, kommunikation, PR eller sälj
  • Några års erfarenhet av marknadsföring, kommunikation, PR eller sälj
  • Är van vid att jobba i och driva olika projekt i ett högt tempo med många skilda uppgifter
  • Van förhandlare
  • Mycket bra på att skapa långsiktiga relationer
  • God känsla för trender
  • Branschkunskap och erfarenhet av e-handel är meriterande
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som arbetar med stor passion för att kunna se fina resultat. Du är lösningsorienterad, driven, affärsmässig och en stjärna på att bygga goda relationer både internt och externt. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder dig
  • Entreprenörsdriven verksamhet
  • Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
  • Karriärmöjligheter
  • Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
  • Ungdomlig och pulserande miljö
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Friskvårdsbidrag
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och kontakt
  • Start: Snarast möjligt
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Placering: Göteborg, Hisings Kärra
  • Kontakt & frågor: HR generalist Nicole Berger via nicole.berger@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.jollyroom.se
Sista ansökningsdag 23 okt (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 1 200 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 40 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen i Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 300 fantastiska medarbetare, 200 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.