Contract manager

Contract manager

Arbetsuppgifter

Till vår kund som är ett av Sveriges största länstrafikföretag söker vi nu en Contract Manager! Rollen innebär ett ansvar att stötta Projektchefen i avtalshantering, baserat avtalade och överenskomna krav med leverantörer, samt enligt gällande rutiner och beslut. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att arbeta med avtalsfrågor samt förändringar eller tillägg till avtal såsom vid framtagande av tilläggsavtal eller andra typer av överenskommelser. Du kommer löpande övervaka att kontrakt efterlevs i projektarbetet, samt säkerställa att leveranser, beslut och godkännanden genomförs på avtalat sätt. Du kommer övervaka att leveranser och projektarbete bedrivs på ett sätt som är förenligt med gällande regler för offentlig upphandling. Rollen innebär även övergripande hantering av kommersiella frågor, exempelvis i samband med utbetalningar och bankgarantier. Aktiviteter inom ansvarsområdet ska löpande planeras och följas upp och förseningar och risker behöver hanteras och eskaleras. Rollen förväntas säkerställa att vår kunds kontraktskrav mot leverantörer hanteras inom respektive delprojekt och inom projektgruppen på förväntat sätt och enligt gällande regelverk, så det kan säkerställas att vår kund erhåller de avtalade värden som ingår i leveransavtalen.

Kvalifikationer
  • Högskoleutbildning, minst tre år, inom avtal, juridik, projektledning eller motsvarande
  • Erfarenhet från arbete med upphandling och förhandling av avtal, och förvaltning av avtal, i större offentliga organisationer
  • Förhandlingsvana, erfarenhet i kravhantering, samt erfarenhet i avtalsuppföljning
Personliga egenskaper

I rollen som Contract Manager kommer man ha kontakt med stora delar av verksamheten vilket ställer krav på hög samarbetsförmåga och kommunikativa egenskaper. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning och vet hur man arbetar självständigt och målinriktat på ett strukturerat och serviceinriktat sätt, du har även förmåga att arbeta i grupp. Vidare är du strukturerad, noggrann och lösningsorienterad.

Lön

Lön, enligt överenskommelse

Tillträde och ansökan

Deltid, 40%. Vår kund önskar start 2022-09-15 och uppdraget förväntas löpa i två år, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund med kontor i Göteborg, det går även bra att arbeta på distans. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna omgående kommer hanteras i ett första urval. Sista ansökningsdag är 2022-06-27.

Sökord: Contract Manager, Avtalsansvarig, Upphandlare, Projekt, Göteborg, Distansarbete, Remote
Mer info
Kontaktperson Jennifer Norin
Telefon 070 838 03 96
Email Mejla Jennifer Norin
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Projektledare
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 20 juli 2022 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.