Jämställdhetsmyndigheten söker GD-sekreterare

Jämställdhetsmyndigheten söker GD-sekreterare

Jämställdhetsmyndigheten är en förvaltningsmyndighet som ska bidra till genomförandet av jämställdhetspolitiken och målet att kvinnor och män ska ha samma makt att forma samhället och sina egna liv. Myndighetens arbete tar sin grund i myndighetens instruktion och särskilda regeringsuppdrag. Dess uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd till myndigheter och andra aktörer inom jämställdhetspolitikens område.

Jämställdhetsmyndigheten har ca 110 medarbetare och kontoret ligger i Angered, Göteborg. Läs mer på www.jamstalldhetsmyndigheten.se

Nu söker vi en sekreterare till myndighetens generaldirektör.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete med stort eget ansvar i en miljö som befinner sig i ständig utveckling. Som GD-sekreterare är du ett administrativt stöd till myndighetens generaldirektör. Du arbetar huvudsakligen med mötesadministration, bokningar, inköp, e-post, kalenderhantering, diarieföring och koordinering av olika frågor. Du kommer även att vara sekreterare och sammankallande i olika grupper. Rollen som GD-sekreterare är en service- och "spindel-i-nätet"- funktion. Du arbetar tätt med generaldirektören, har en central position i myndigheten, ingår i ett team tillsammans med GD-samordnare och strategisk rådgivare, samt arbetar även nära myndighetens avdelningschefer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
  • En avslutad gymnasieutbildning. Meriterande om du har någon relevant eftergymnasial administrativ utbildning.
  • Mer än 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som exempelvis assistent till VD eller GD.
  • Det är meriterande om du tidigare arbetat inom offentlig sektor med liknande uppgifter.
  • Mycket goda kunskaper Office 365 med Sharepoint samt erfarenhet av administrativa system och diariesystem. Meriterande om du kan Primula och diariesystem W3D3.
  • Mycket goda språkkunskaper muntligt och skriftligt i såväl svenska som engelska.
Vem trivs hos oss?
Som GD-sekreterare är du en viktig representant för myndigheten både internt och externt, varvid det är viktigt att du har ett gott bemötande och en hög servicekänsla. Du har en utpräglad förmåga till helhetssyn och tycker om att ta ett stort ansvar och komma med egna initiativ. Du organiserar ditt arbete självständigt och har förståelse för att saker kan förändras med kort varsel. Arbetet bedrivs emellanåt i högt tempo. Som person är du flexibel, har ett lösningsorienterat förhållningssätt och förmågan att omprioritera vid behov. Du är lyhörd, välorganiserad och noggrann i ditt arbete och har lätt för att samarbeta. Du ska kunna jobba proaktivt med hela arbetsflödet och förekomma problem genom att följa upp och säkerställa att alla har rätt information. I och med att du kan komma i kontakt med känsliga uppgifter krävs det att du har en hög integritet. Slutligen har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi värnar om ett arbetsklimat som bygger på en väl fungerande organisation och medarbetare med rätt kompetens. Det ska vara roligt och intressant att jobba hos oss. Jämställdhetsmyndigheten lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsinformation
Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. Anställningen är en tillsvidareanställning. Jämställdhetsmyndigheten tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast efter sommaren eller enligt överenskommelse.

Praktisk information
Jämställdhetsmyndigheten samarbetar med Adecco i denna rekrytering. Vid frågor om rekryteringen, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anette Eriksson på 018-65 33 06 alt anette.eriksson@adecco.se (semester v 28 t o m v 32, åter 15/8). Frågor besvaras även av GD-samordnare Jane Isaksson, 072-085 05 43, alt jane.isaksson@jamstalldhetsmyndigheten.se

Fackliga kontaktpersoner är Yvonne Karlsson, SACO-S och Robert Kristiansen, ST. Kan nås via växel 031-392 90 00 eller mail, yvonne.karlsson@jamstalldhetsmyndigheten.se och robert.kristiansen@jamstalldhetsmyndigheten.se

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser eller rekryteringstjänster.

Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrunder.

Välkommen med din ansökan senast 22 augusti. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.
Mer info
Kontaktperson Anette Eriksson
Telefon 018-65 33 06
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Hemsida http://www.jamstalldhetsmyndigheten.se/
Sista ansökningsdag 22 aug 2022 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Om Adecco Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.