Executive Researcher/Business Associate

Executive Researcher/Business Associate

Det har gått bra för oss i Göteborg sedan starten hösten 2019 och vi behöver nu utöka med ytterligare en kollega.

Interim Search är ett rekryteringsföretag helt specialiserat på Interim Management – att tillsätta chefer och specialister på tidsbegränsade uppdrag. Vi är ett entreprenörsdrivet tillväxtbolag som flerfaldigt tilldelats utmärkelser som både Gasellföretag (fyra år i rad) och Superföretag (tre år i rad).

Göteborgskontoret är centralt beläget på Östra Hamngatan. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm och ett regionkontor i Gävle. Företaget består idag av 19 medarbetare.

I rollen som Business Associate/Researcher kommer du i samarbete med en rekryteringskonsult att hjälpa företag (ofta börs-, och internationella bolag) med erfarna interimschefer och kvalificerade specialister. Vårt arbete kännetecknas av tydlig struktur och och en utarbetad metodik som möjliggör att vi levererar marknadens lämpligaste kandidater på mycket kort tid, ofta inom 48 timmar. Det kräver ett arbetstempo som kommer till stor del prägla ditt dagliga arbete. Ditt jobb kommer att vara att tillsammans med en erfaren rekryteringskonsult överträffa förväntningar hos kunder och kandidater genom att stötta processen, från kravställning till att konsulten i fråga är på plats. Ett intensivt jobb, som även är otroligt utvecklande och givande!

Ansvar & Arbetsuppgifter:
  • Tillsammans med rekryteringskonsulten ansvara för resultat och deadline i uppdragsprocesser med kort ledtid
  • Identifiera, kontakta och föra inledande telefondialog med interimskandidater
  • Strukturerad administration löpande i affärssystem under varje uppdragsprocess
  • Ad hoc administration, koordinering och praktiska ärenden
  • Koordinera och administrera möten med externa parter
  • Identifiera och kvalificera nya målföretag och individer
  • Identifiera kandidater i affärssystem och via search för pågående rekryteringsuppdrag
  • Telefonavstämningar med kandidater samt referenstagningar
  • Skapa kandidatpresentationer
  • Hantering av ansökningar
  • Löpande uppdateringar i CRM-system
Vem vi söker:
  • Du är en positiv och nyfiken person som tycker det är roligt och stimulerande att hjälpa seniora motparter med att lösa affärskritiska behov
  • Du motiveras av att supportera, agera proaktivt och trivs i en serviceorienterad roll
  • Du är snabb, effektiv, noggrann och är duktig på att organisera
  • Du kan växla mellan struktur och behovsstyrda arbetsuppgifter i en snabbrörlig miljö
  • Du är affärsmässig och ser fram emot att vara en del av vår fortsatta tillväxtresa
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
  • Du behöver trivas med att arbeta självständigt och ibland på distans
  • Meriterande om du har tidigare erfarenhet som rekryteringsassistent, men inget krav
  • Du är sannolikt bosatt i Göteborg med omnejd
Vad vi erbjuder:

En flexibel tjänst i ett snabbväxande företag, med medarbetare i varierande senioritet som medför ett värdefullt kunskapsutbyte. Du ges frihet under ansvar samt möjlighet att själv skräddarsy och växa rollens innehåll efter identifierade behov och egen kompetens.

Om processen:

Intervjuer av kandidater sker löpande. Vi vill gärna ha rätt person på plats i maj/juni. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Sara Sollerman.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.interimsearch.com/
Sista ansökningsdag 27 juni 2021 (40 dagar kvar)