Supporttekniker till Idnet AB

Supporttekniker till Idnet AB

Idnet är i en expansiv fas och får fler och större kunder. Är du vår nya supporttekniker?

Hos oss blir du en del av ett dynamiskt företag med en trygg, tillåtande kultur. Här sätter vi individen först och låter alla växa och utvecklas i sin egen takt genom eget ansvar och kreativ frihet.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker hos Idnet blir du en del av ett mindre team på tre personer. Du arbetar i en bred roll med ärenden av olika karaktär och SLA-tider. Det innebär att du dagligen supporterar samarbetspartners, kunder och kollegor med supportärenden kopplat till Idnets projekt och produkter. Ärenden består av allt från produktfrågor, konfigurering av hårdvara och mjukvara till mer djupgående problem där avancerad felsökning behövs. On-site besök förekommer men merparten av arbetsuppgifterna utförs på distans från huvudkontoret på Mölndalsvägen.

Din bakgrund
Vi söker dig som arbetat några år inom teknisk support där du anammar rollen på ett självsäkert sätt. Vidare söker vi dig med:
  • Grundläggande kunskaper av trådlösa nätverk/ WLAN
  • Svenska och engelska, obehindrat i tal och skrift
  • Utbildning inom relevant område ser vi som starkt meriterande
  • Körkort
Som person är du lösningsorienterad med förmåga att snabbt skaffa dig en överblick över situationer och problem. Du är driven och tar egna initiativ med fokus på att säkerhetsställa leverans. Du trivs i en tvärfunktionell arbetsmiljö där du tar en aktiv roll i att utveckla kommunikation och samarbete mellan teamen. Vi söker helt enkelt dig som trivs i en roll där du kan kombinera ditt tekniska intresse och kunskap med att vara serviceinriktad och hjälpa kunden utifrån dess behov!

Om Idnet
Idnet AB är ett IT - bolag som digitaliserar lager och butik. Vi ger våra kunder moderna och framtidssäkrade IT-verktyg med förbättrade arbetsrutiner, ökad lönsamhet och bättre ergonomi som följd. Vi är ca 60 personer som sitter tillsammans i trevliga lokaler i centrala Göteborg och Kista. Vi lägger stor vikt i att värna om vår levande företagskultur och att vi ska vara en sund och utvecklande arbetsplats där alla trivs. Sedan 2017 är vi certifierade som ett Great Place to Work av organisationen A Great Place to Work. De undersöker årligen den insats som görs av arbetsgivaren för att skapa en bra arbetsplats och baseras på medarbetsupplevelsen. Den senaste mätningen hos oss visade att hela 98% av oss medarbetare menar att Idnet är en riktigt bra arbetsplats och att 100% är stolta över att säga var vi arbetar och över det vi tillsammans åstadkommer. Men vi nöjer oss inte där - vi arbetar dessutom mot målet att senast 2020 bli utnämnd som en av Sverige bästa IT-arbetsgivare.

I denna rekryteringen samarbetar Idnet AB med Lernia Bemanning AB. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Linnea Gabrielsson på nr 0722 54 64 09, eller via mail linnea.gabrielsson@lernia.se

Vi ser fram emot din ansökan!


Forma framtiden med oss!

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 1 dec 2019 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.