Ansvarig Sociala Medier & Display

Ansvarig Sociala Medier & Display

Arbetsbeskrivning

I denna roll kommer du att vara en del av vår marknadsavdelning där du ansvarar för marknadsföring i sociala medier samt övrig displayannonsering. Som ansvarig för området bär du det övergripande ansvaret för att utveckla Hedin Bils varumärke och driva försäljningsaktiviteter på både nationell och lokal nivå. Tjänsten är ett vikariat med start i inledningen av 2020 och fram till årsskiftet 2020/21. För rätt person finns goda möjligheter till fortsatta utmaningar på marknadsavdelningen då vi är ett snabbt växande bolag.

Vi arbetar primärt med köpt digital media och du kommer ansvara för att verkställa digitala kampanjer enligt uppsatt budget, optimera pågående kampanjer, göra materialspecifikationer, ta fram rapporter och diskutera resultat med kollegor och intressenter inom koncernen.

Du kommer i huvudsak arbeta med att:
  • Generera relevant köpt trafik till vår hemsida, primärt med leadskonvertering som mål.
  • Hantera digitala kampanjer i Facebook Business Manager.
  • Hantera digitala kampanjer i Adform.
  • Viss publicering av organiskt innehåll i Sociala Medier.
  • Ansvara för bevakning, uppföljning och analys av digitala kampanjer.
  • Utforma text och bild för digitala annonser i samråd med vår inhouseavdelning.
Utöver samarbetet med dina kollegor på marknadsavdelningen kommer du även arbeta tätt med platschefer, representanter för våra olika varumärken och med generalagenter för de bilmärken vi respresenterar.

Vi erbjuder

Som ansvarig för sociala medier och display på Hedin Bil kommer du få möjligheten att vidareutveckla en etablerad strategi med en väl tilltagen annonsbudget. Utöver att arbeta med varumärket för en av norra Europas största bilåterförsäljare, hanterar du också marknadskommunikation för flera av världens största bilmärken som Kia, Porsche och Mercedes. Hos oss får du möjligheten att kombinera det strategiska med det operativa tillsammans med en marknadsavdelning under snabb utveckling. Du kommer verka i en miljö där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom digital marknadsföring, men får också möjlighet att göra ett avtryck och utveckla vår verksamhet.

Tjänsten är ett vikariat med start i inledningen av 2020 och fram till årsskiftet 2020/21. För rätt person finns goda möjligheter till fortsatta utmaningar på marknadsavdelningen.

Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba med strukturerade köp av digital marknadsföring. Du vet hur du länkar samman webbanalys, digital strategi och taktik med den bakomliggande tekniken för att skapa effektiv, säljande marknadsföring. Du har erfarenhet av Facebook Business Manager och gärna någon plattform (DSP) för programmatiska köp så som Adform som vi idag använder. Självklart är du också väl orienterad i Google Analytics.

Som person är du strukturerad och bra på att planera din tid på ett effektivt sätt. Du är också trygg med siffror och Excel då du behöver stämma av budgetdokument eller fördela kostnader och ta ansvar för den budget som medföljer området.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Marknadsföring, Marknadskoordinator, Mediaplanerare & Inköpare
Typ av anställning Vikariat
Sista ansökningsdag 20 dec 2019 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

För drygt 30 år sedan, 1985 grundade far och son, Ingemar och Anders, Hedin Bil i Borås. Då hade bolaget 40 anställda och sålde 800 fordon årligen. När vi snabbspolar fram till idag ser vi att Hedin Bil är Nordens största privatägda bilåterförsäljare och finns i hela landet, och i Norge och Belgien. Numera ägs Hedin Bil av Anders Hedin Invest-koncernen där bland annat bolag som Klintberg & Way, Mabi Rent och Tuve Bygg återfinns. Sammanlagt har koncernen ca 3 300 anställda och beräknas omsätta 24,5 miljarder SEK under 2019.