Marknadschef på Nordstan

Marknadschef på Nordstan

Rollen som Marknadschef
Nu söker Nordstan efter en ny marknadschef som kan hjälpa dem att utveckla varumärket och handelsplatsen för att uppnå målen i affärsplanen.

I din roll kommer du att vara en ambassadör för Nordstans affärscentrum och handelsplats. Du är delaktig i att fortsätta lyfta affärscentrumet till nästa nivå och tillsammans med kollegor skapa en kundupplevelse utöver det vanliga.

Rollen är bred och du ingår i ett litet team där du kommer att hantera allt från strategiska beslut till operativa arbetsuppgifter.

Det innebär bland annat att du i din vardag kommer att;
  • Tillsammans med VD ansvara för och utveckla varumärket Nordstan.
  • Ta fram och ansvara för marknads- och eventplan, samt tillhörande budget.
  • Ansvara för genomförandet av Nordstans marknads- och eventplan i samverkan med centrumledning och samarbetspartners.
  • Agera beställare och projektledare gentemot reklambyrå och andra externa partners
  • Övergripande ansvar för införsäljning av events och aktiviteter för Nordstans eventytor för att skapa en levande och trivsam miljö.
  • Ansvara för analys och rapportering av uppsatta mål.
  • Följa med i trender och sköta omvärldsbevakning för att kunna ligga i framkant.
Du rapporterar till VD, Helena Lindqvist och kommer att leda marknadsföringarbetet.

Det här behöver du vara bra på och gilla att göra:

Du har full koll på hur konsumenter tänker och agerar. Du tycker om att arbeta med människor, skapar lätt relationer och att bidra till förändring, du är en naturlig nätverkare och problemlösare. Vidare tror vi också att du är grym på att ha många parallella projekt igång samtidigt, prioritera rätt saker och har en förmåga att se helheten samtidigt som du kan dyka ner i detaljer. Allra viktigast för att trivas hos oss är att du är en prestigelös lagspelare och förstår att man måste hjälpas åt för att lyckas.

Tillsammans med dina kollegor vill du bygga vidare på varumärket Nordstan och bidra till glädje och energi!

Detta ser vi att du har med dig:
  • Eftergymnasial utbildning med inriktning på marknad/kommunikation.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
  • Minst 5 års erfarenhet av brett marknadsföringsarbete med fokus på digitala kampanjer.
  • Erfarenhet av att leda events/säljfrämjande aktiviteter.
  • Beställarvana mot byråer och andra externa partners.
  • Erfarenhet från att sammanställa och analysera statistik och KPI:er.
  • Du behärskar Microsoft Office 365, goda kunskaper i Excel.
  • Grundkunskaper i Adobe CS.
Meriterande:
Tidigare ansvar för PR-arbete.
Vana av att hantera media och vara talesperson externt.
Tidigare erfarenhet av att arbeta med styr- eller ledningsgrupp.
Van att leda team.

Tjänsten är på 100% och är placerad i Göteborg

Tillträde enligt överenskommelse

Ansökan:

Vi önskar få in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Marknadsföring, Marknadschef
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 dec 2022 (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

I år firar Nordstan 50-årsjubileum som shoppingcenter. Sedan invigningen 1972 har vår plats engagerat en mängd besökare och haft stor betydelse för detaljhandeln i Västsverige. Med sina inbjudande gator och torg under tak har Nordstan blivit ett välbesökt affärscentrum i alla väder, inte minst under alla utställningar, modevisningar, konserter och vid den populära julhandeln.


Parallellt med rekrytering av marknadschef pågår rekrytering av digitalt ansvarig marknadskommunikatör och förvaltningschef. Tre viktiga roller som kommer att arbeta tillsammans med övriga i centrumledningen för att utveckla Nordstan och stärka varumärket.