Digitalt ansvarig marknadskommunikatör till Nordstan

Digitalt ansvarig marknadskommunikatör till Nordstan

Om rollen som digitalt ansvarig marknadskommunikatör
Rollen som digitalt ansvarig marknadskommunikatör hos Nordstan innebär att skapa, underhålla och bevaka all digital närvaro med ansvar för såväl det innehållsmässiga som det grafiska. Den här rollen är både strategisk och operativ. Du ska tillsammans med övriga i centrumledningen, via våra digitala kanaler bidra till att driva trafik till Nordstan och stärka vårt varumärke som hela Göteborgs köpcentrum.

För att lyckas måste du vara en duktig skribent och kunna skapa målgruppsanpassade texter för olika digitala kanaler. Som en del i att skapa rätt budskap mot målgrupperna ingår även arbete med att fotografera, intervjua och enklare filmning. Du måste även kunna uppdatera våra hemsidor och sköta annonsering via Google AdWords, Facebook, LinkedIn och löpande underhålla våra sociala medier.

Ansvarsområden i rollen:
  • Ansvarig för Nordstans digitala kanaler så som hemsida, sociala medier och interna och externa nyhetsbrev.
  • Ansvar för att ta fram en innehållsstrategi som överensstämmer med affärs- och marknadsplan samt grafisk identitet.
  • Ansvar för att ta fram en redaktionell plan för samtliga digitala kanaler och löpande sköta uppdateringar av dessa.
  • Ansvara för planering, genomförande och analys/uppföljning av annonsering och digitala kampanjer.
  • Leder och ansvarar för Nordstans egna redaktion.
Löpande arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta kreativt tillsammans med centrumledningen för att hela tiden nå ut bredare, mer pricksäkert och arbeta för att bibehålla ett tryggt och trovärdigt varumärke. Genom olika kommunikationsinsatser i digitala medier, så kommer du att skapa innehåll och skriva olika textmaterial som siktar på att nå en större del av Nordstans nuvarande och framtida besökare. Du kommer även att skriva pressreleaser, artiklar och arbeta med enklare bildhantering och layoutarbete.

Det här har du med dig:
  • Examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller likvärdig utbildning.
  • Minst 3 års erfarenhet från liknande tjänst.
  • Van att ansvara för egen budget, projektplaner och mål.
  • Erfarenhet som beställare gentemot content-, reklam-, medie- och PR-byråer.
  • Erfarenhet av SEO-anpassad textproduktion.
  • Van att göra egna analyser av olika aktiviteter i sociala medier.
Meriterande om du har:
  • Erfarenhet av att organisera och genomföra fotografering.
  • Erfarenhet av att arbeta i Wordpress
  • Egen erfarenhet av att filma, redigera, klippa och skapa videos.
Tjänsten är på 100% och är placerad i Göteborg

Tillträde enligt överenskommelse

Ansökan:

Vi önskar få in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 24 dec 2022 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

I år firar Nordstan 50-årsjubileum som shoppingcenter. Sedan invigningen 1972 har vår plats engagerat en mängd besökare och haft stor betydelse för detaljhandeln i Västsverige. Med våra inbjudande gator och torg under tak har Nordstan blivit ett välbesökt affärscentrum i alla väder, inte minst under alla utställningar, modevisningar, konserter och vid den populära julhandeln.

Parallellt med rekrytering av digitalt ansvarig marknadskommunikatör pågår rekrytering av marknadschef och förvaltningschef. Tre viktiga roller som kommer att arbeta tillsammans med övriga i centrumledningen för att utveckla Nordstan och stärka varumärket.

Är du en van specialist inom digital kommunikation och marknadsföring och gillar att ta ansvar för innehållsproduktion till sociala medier, nyhetsbrev och hemsidor. Är du dessutom intresserad av handel, mode och all den verksamhet som bedrivs inom ett stort köpcentrum? Ja, då har Nordstan drömjobbet just för dig.