Med placering i Lindome söker vi nu en medarbetare till Teknisk säljsupport

Med placering i Lindome söker vi nu en medarbetare till Teknisk säljsupport

GEMÜ är en världsledande tillverkare av ventiler för avstängning och reglering samt flödesmätare och komponenter för flödeskontroll. Ventil-, mät- och reglerteknik ingår i otaliga tillverkningsprocesser och påverkar dagligen vår livskvalitet och hälsa.

Sedan 1964 har företaget utvecklat och producerat innovativa produkter och kundspecifika lösningar för styrning av processmedier.

För närvarande har GEMÜ-gruppen över 1 800 medarbetare över hela världen. Vi har personliga kontaktpersoner för våra kunder i 53 länder i alla världsdelar. Förutom våra 27 dotterbolag satsar vi på långvariga partnerskap med våra affärspartners.

För Gemü Armatur AB:s räkning så söker vi nu en duktig innesäljare/säljsupport. Tjänsten är en heltidstjänst där du anställs av Gemü Armatur AB.

Har du ett stort tekniskt intresse och förmåga att skapa förtroendefulla relationer? Tycker du om att lösa problem? Vågar du tänka utanför boxen? Då är detta tjänsten för dig!

Som teknisk säljsupport hos Gemü bemöter du dagligen våra kunder för att erbjuda vägledning och bästa möjliga service utifrån deras behov. Vi letar efter dig som vill ha ett fartfyllt arbete där du får dra nytta av ditt tekniska intresse och ditt driv att hitta lösningar.

Tycker du att ovan stämmer in på dig då ska du läsa vidare!

Arbetsuppgifter

Dina kontaktytor är direkt mot kund, utesäljare och våra tekniska samt kommersiella avdelningar vid vårt moderbolag i Tyskland.

Detta kan innebära:
  • koordinera kundens behov med rätt produkt samt teknisk rådgivning
  • Framtagning av (Utforma) offerter/order
  • Stödja våra kundansvariga säljare
  • Dokumentationshantering
  • Lösning av kundens problem i samråd med specialistavdelningar hos moderbolag i Tyskland
Din profil

Du ska brinna för support och ha ett teknikintresse och vilja att stödja andra på ett pedagogiskt sätt. En utpräglad servicekänsla med ett välstrukturerat ordningssinne och en administrativ läggning tar vi för givet. Vidare ser vi att du är stresstålig, samt har en förmåga att själv lösa problem på ett prestigelöst sätt. Du är duktig på att tolka tekniska beskrivningar och att leta fram lösningar. Vi hoppas att du gillar att ta initiativ till utveckling, är flexibel och självgående i ditt arbete och har en förståelse för kundens behov.

Det är ett krav att du har en teknisk bakgrund, antingen genom utbildning eller arbetslivserfarenhet. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, kan du tyska är detta meriterande. Vi ser även att du har god systemvana och är duktig i Excel.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 2 dec (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.