Produktsupport till Garmin

Produktsupport till Garmin

Built to last.

Tre enkla ord som beskriver våra produkter, vårt företag, vår kultur... vår framtid. Som en ledande global leverantör av navigationslösningar strävar vi efter att tillverka överlägsna produkter för bilar, flyg, sjöfart, utomhusaktiviteter och sport som är en grundläggande del av våra kunders liv.

Vad som började som en "brainstorming" med en handfull ingenjörer kring ett spelbord 1989 har idag utvecklats till en världsomspännande organisation med fler än 13 000 anställda. Garmins vision är idag lika enkel som den var då. Att skapa innovativa och användarvänliga produkter för navigation och kommunikation som berikar våra kunders liv. Vi konstruerar, utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett utbud av användarvänliga handhållna och fastmonterade produkter för flera olika användningsområden; vägnavigation, flyg, fitness, jakt, friluftsliv och marinelektronik.

Garmin Nordic ansvarar för marknaden i Sverige, Danmark, Norge och Finland och omsätter ca 125 miljoner euro. Vårt huvudkontor finns i Billdal, strax söder om
Göteborg.

Nu ska en av våra fantastiska medarbetare på vår svenska kundsupport vara föräldraledig så vi söker dig som kan axla hennes roll fram till januari 2021 – med möjlighet till tillsvidareanställning efter det.

Vem söker vi?

Vi söker dig som kan ge kundsupport i världsklass. Vid den senaste mätningen låg det svenska teamet i den absoluta toppen av de europeiska länderna när det gäller att ge kunderna den hjälpen de vill ha. Du är en duktig kommunikatör, kan prioritera och rycka in där det behövs.

Arbetsuppgifter

  • Hantera frågor från slutkunder via kanaler så som telefon, mail och chat med en hög känsla för service och effektivitet
  • Supportera säljare och säljorganistationen
  • Ge support till våra återförsäljare när det gäller våra produkter.
  • Viss översättning av produkttexter
  • Arbeta på olika events och mässor

Kvalifikationer

  • Erfarenhet från kundsupport via telefon
  • Svenska och engelska i tal och skrift och talar du de övriga nordiska språken är det väldigt meriterande
  • Tekniskt intresse
  • Har du dessutom ett cykelintresse gör det dig extra intressant!

Vad erbjuder vi?

Förutom att du får världens bästa kollegor i en bra arbetsmiljö och får jobba med ett marknadsledande varumärke har du möjlighet att låna hem två produkter för att använda själv, du har friskvårdsbidrag, kan vara med på spronsrade aktiviteter, sporttimma, fredagsfrukost, personalrabatt och en hel del annat.

Arbetstid

Måndag - torsdag 08:00 - 17:00

Fredag 08:00 – 16:00

Sök tjänsten genom att maila ditt CV och ett personligt brev märkt med "Contact Center" till HRNordic@garmin.com senast 31 oktober. Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Hemsida https://www.garmin.com/sv-SE/
Sista ansökningsdag 31 okt 2019 (10 dagar kvar)