Garmin produktsupport – Sommarjobb

Garmin produktsupport – Sommarjobb

Built to last.

Tre enkla ord som beskriver våra produkter, vårt företag, vår kultur... vår framtid. Som en ledande global leverantör av navigationslösningar strävar vi efter att tillverka överlägsna produkter för bilar, flyg, sjöfart, utomhusaktiviteter och sport som är en grundläggande del av våra kunders liv.

Vad som började som en "brainstorming" med en handfull ingenjörer kring ett spelbord 1989 har idag utvecklats till en världsomspännande organisation med fler än 13 000 anställda. Garmins vision är idag lika enkel som den var då. Att skapa innovativa och användarvänliga produkter för navigation och kommunikation som berikar våra kunders liv. Vi konstruerar, utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett utbud av användarvänliga handhållna och fastmonterade produkter för flera olika användningsområden; vägnavigation, flyg, fitness, jakt, friluftsliv och marinelektronik.

Garmin Nordic ansvarar för marknaden i Sverige, Danmark, Norge och Finland och omsätter ca 125 miljoner euro. Vårt svenska kontor finns i Billdal, strax söder om Göteborg.

Under perioden mars-augusti har vi högsäsong och behöver därför bemanna upp vår kundsupport ordentligt! Jobbet är ett heltidsjobb måndag – fredag under hela perioden mars till augusti där den första månaden är en utbildningsmånad där våra nya kollegor får lära sig allt om våra produkter.

Vem söker vi?
Vi söker dig som kan ge kundsupport i världsklass. Vid den senaste mätningen låg det svenska teamet i den absoluta toppen av de europeiska länderna när det gäller att ge kunderna den hjälpen de vill ha. Du är en duktig kommunikatör, kan prioritera och rycka in där det behövs. Eftersom vi lanserar ungefär en ny produkt i veckan är det viktigt att du aldrig tröttnar på att lära dig nya saker!

Arbetsuppgifter
  • Hantera tekniska frågor från slutkunder via kanaler så som telefon, mejl och chat med en hög känsla för service och effektivitet
  • Ge support till våra återförsäljare när det gäller våra produkter.
  • Viss översättning av produkttexter
  • Hantera reklamationer och serviceärenden

Kvalifikationer
  • Erfarenhet från kundsupport via telefon, har du erfarenhet av callcenter är det mycket meriterande
  • Svenska och engelska i tal och skrift och talar du de övriga nordiska språken är det väldigt meriterande
  • Stort tekniskt intresse

Vad erbjuder vi?
Förutom att du får jobba med fantastiska produkter tillsammans världens bästa kollegor i en bra arbetsmiljö och får jobba med ett marknadsledande varumärke har du möjlighet att låna hem två produkter för att använda själv, du har friskvårdsbidrag, kan vara med på sponsrade aktiviteter, sporttimma, fredagsfrukost, personalrabatt och en hel del annat.

Arbetstid
Måndag - torsdag 08:00 - 17:00
Fredag 09:00 – 17:00

Sök tjänsten genom att maila ditt CV och ett personligt brev märkt med "Contact Center Sommar" till HR.Nordic@garmin.com senast 31 januari. Hit kan du också vända dig om du har frågor kring tjänsten.

Urval sker löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Extrajobb
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (5 dagar kvar)