Vi söker administratörer till Bemanningsenheten!

Vi söker administratörer till Bemanningsenheten!

Om arbetsplatsen
Vill du jobba i en stadsdel där dina idéer formar framtidens välfärd? Västra Göteborg satsar stort på ett ledarskap där varje medarbetares kompetens ska tas tillvara. Tillsammans utvecklar vi kommunens service mot målet att göra Göteborg till en jämlik stad där alla kan leva ett gott liv. För att lyckas samverkar vi med många, som näringslivet och samhället i övrigt. Stadsdelen ligger i Göteborgs sydvästra del och ger service inom kultur och fritid, individ och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har runt 2000 anställda.

Arbetsuppgifter
Nu söker vi duktiga och självständiga administratörer till våra nya team! Du kommer att arbeta på Bemanningsenheterna i Äldre- och Vård och Omsorgsförvaltningen (ordinärt boende eller särskilt boende) eller Förvaltningen för Funktionsstöd (BMSS-gruppboende). Bemanningsenheten ligger under HR i respektive förvaltning och är en viktig samt värdefull del av stadens arbete. Vårt uppdrag är att hitta vikarier till våra verksamheter när ordinarie personal är frånvarande. Vi är organiserade utifrån flera stadsområden, placerade på kontor i området man stöttar, utifrån följande uppdelning: Sydväst, Nordost, Hisingen och Centrum. I rollen som Bemanningsadministratör ansvarar du över dessa arbetsuppgifter: - Du bokar timavlönade vikarier i vårt system TimeCare Pool i det kortare tidsperspektivet. - Du har direktkontakt via mail samt telefon med både vikarier och välfärdsutförande verksamheter. - Ansvarar över all administration kring de timavlönades sjukfrånvaro. - Stöttar de timavlönade och verksamheternas chefer i frågor kring lön, tider, bokningar och IT-stöden TimeCare Pool och Personec. - Vid behov kan du behöva stötta i rekryteringsprocesser. Din arbetstid är måndag till fredag och mellan tiderna 06:30-15:00.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen inom personal och arbetsliv eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst ett års tidigare erfarenhet av att ha arbetat som administratör eller samordnare i en serviceinriktad verksamhet. En stor merit som också ger dig rätt förutsättningar för arbetet är om du har erfarenhet av arbete gentemot Bemanningsenhet och/eller inom omvårdande verksamhet. Du bör ha god datorvana, vara van att hantera Excel och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning och har systemkunskap i TimeCare Pool och Personec. Det är också en stor fördel om du även har viss erfarenhet av rekryteringsarbete! Som person ser vi gärna att du är flexibel, initiativrik, trivs med sociala kontakter och har en god administrativ förmåga. I rollen som bemanningsadministratör krävs det att du är stresstålig, har en utpräglad känsla för service, duktig på att prioritera i ditt arbete samt vara lösningsorienterad. Det är av största vikt att du är strukturerad och genomför dina arbetsuppgifter inom utsatt tid. För att ha rätt förutsättningar för tjänsten bör du verkligen tycka om att ge stöd och service samt ha en positiv framtoning! Tjänsten kommer tillsättas så snart vi hittar rätt kandidater, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag!

Övrigt
Mer info
Kontaktperson Carina Månsson
Telefon 031-3664007
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 29 nov 2020 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Göteborgs Stad har tio stadsdelsförvaltningar. Dessutom finns 21 fackförvaltningar och en rad bolag. Varje stadsdelsförvaltning leds av en nämnd. I nämnden sitter politiskt tillsatta ledamöter som är utsedda av kommunfullmäktige. Stadsdelsnämnden fattar bland annat beslut som rör förskola, skola, äldreomsorg, stöd till funktionshindrade och sociala tjänster. De anställda tjänstemännen i stadsdelsförvaltningarna ansvarar sedan för att arbetet utförs så som nämnden beslutat.