Spontanansökan: timvikarier till Bemanningsenheten i Majorna-Linné

Spontanansökan: timvikarier till Bemanningsenheten i Majorna-Linné

Om arbetsplatsen
Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i. Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar.

Arbetsuppgifter
Bemanningsenheten i Majorna-Linné stöttar idag alla förvaltningens sektorer och vi har ca 600 timanställda vikarier. Vi servar äldreomsorgen, funktionshinder, lokalvård och måltidsservice med timvikarier när ordinarie personal är frånvarande för att stärka stadsdelens välfärdsutförande. Vi rekryterar därmed löpande utefter verksamheternas behov. Som timvikarie hos oss kan du själv påverka vilka dagar och tider du vill vara tillgänglig för arbete. Du får sedan förfrågningar om arbetspass utifrån verksamheternas behov. Hos oss kan du arbeta dagtid, kvällstid och/eller natt på både vardagar och helger. Vi söker både dig som vill arbeta heltid, deltid, och dig som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete.

Kvalifikationer
Du som söker har fyllt 18 år. Vi ser gärna att du har relevant arbetslivserfarenhet och det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning. Du tycker om att arbeta med människor och sätter individen i fokus. Det är viktigt att du har initiativförmåga och kan arbeta självständigt samt har ett flexibelt förhållningssätt. Du är social och har gott bemötande samt har lätt för att kommunicera i både tal och skrift. För att få börja arbeta inom en verksamhet där du är i kontakt med barn och unga krävs att du visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. Du ansöker om ditt registerutdrag hos polisen genom följande webbplats: www.polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret .

Övrigt
I samtliga rekryteringsprocesser sker minst två referenstagningar.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Hälsa & Sjukvård, Vård & Omsorg, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 8 nov 2020 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Göteborgs Stad har tio stadsdelsförvaltningar. Dessutom finns 21 fackförvaltningar och en rad bolag. Varje stadsdelsförvaltning leds av en nämnd. I nämnden sitter politiskt tillsatta ledamöter som är utsedda av kommunfullmäktige. Stadsdelsnämnden fattar bland annat beslut som rör förskola, skola, äldreomsorg, stöd till funktionshindrade och sociala tjänster. De anställda tjänstemännen i stadsdelsförvaltningarna ansvarar sedan för att arbetet utförs så som nämnden beslutat.