Registrator

Registrator

Om arbetsplatsen
Regionarkivet är en förvaltning i Göteborgs Stad och sorterar under Arkivnämnden som är gemensam arkivmyndighet för Västra Götalandsregionen och Göteborgs Stad. Regionarkivet har också i uppdrag att vara föreningsarkiv för Göteborg. Regionarkivet har cirka 55 medarbetare i Göteborg och Vänersborg och är ett av Sveriges största arkiv. Här finns skolbetyg och klasslistor, kartor och ritningar, handlingar från socialtjänsten, patientjournaler, personalhandlingar och mycket annat. Regionarkivets uppdrag är att se till att rätt information bevaras och är tillgänglig för allmänheten, myndigheter och forskare idag och i framtiden. Vi har ett nytt regelverk som möjliggör utveckling av den moderna informationshanteringen i samverkan med verksamheterna. Vi ska se till att det är så lätt som möjligt att göra rätt, det vill säga att följa de lagar och regler som gäller för arkiv- och informationshantering och att leverera arkiv till Regionarkivet i ett ordnat skick. Just nu driver Regionarkivet ett omfattande arbete med stora IT-satsningar och utveckling av verksamheten för att möta den moderna informationsförsörjningens behov.

Arbetsuppgifter
Är du vår nya registrator som gillar både struktur och utvecklingsfrågor? Du kommer att ansvara för Regionarkivets diarieföring, vilket innebär löpande registrering av ärenden och handlingar Samtidigt kommer du att arbeta med utveckling av förvaltningens ärendehanteringsprocess. I dina arbetsuppgifter ingår också att informera och utbilda internt inom diarieföringsområdet. I tjänsten som registrator ingår också att * ansvara för förvaltningens ämbetsarkiv * lämna ut handlingar ur ämbetsarkivet * ge stöd till nämndadministrationen * samordna förvaltningens registratorsgrupp Som registrator tillhör du kanslienheten. Enheten består av en enhetschef och sex medarbetare. Förutom registratur, diarium och ämbetsarkiv ansvarar enheten bland annat för nämndadministration, ekonomi, IT och dataskydd.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker tjänsten har eftergymnasial utbildning. Det är meriterande om du har registratorsutbildning och några års erfarenhet av arbete som registrator. I rollen som registrator har du förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du ser möjlighet till förändring och kan skapa situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du kan motivera och pedagogiskt beskriva förändringar. Du har vana vid driva långsiktigt och uthålligt förändringsarbete. Det är också viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. I rollen som registrator är det av stor vikt att besitta förmågan att arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Övrigt
Arbetsplatsen är belägen på Otterhällegatan 5 i centrala Göteborg. Som anställd i Göteborgs Stad har du flextid samt möjlighet att få friskvårdsbidrag. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp
Mer info
Kontaktperson Mats Buskas
Telefon 031-701 50 22
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 6 dec 2020 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Göteborgs Stad har tio stadsdelsförvaltningar. Dessutom finns 21 fackförvaltningar och en rad bolag. Varje stadsdelsförvaltning leds av en nämnd. I nämnden sitter politiskt tillsatta ledamöter som är utsedda av kommunfullmäktige. Stadsdelsnämnden fattar bland annat beslut som rör förskola, skola, äldreomsorg, stöd till funktionshindrade och sociala tjänster. De anställda tjänstemännen i stadsdelsförvaltningarna ansvarar sedan för att arbetet utförs så som nämnden beslutat.