HR-administratör

HR-administratör

Om arbetsplatsen
Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 470 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.

Arbetsuppgifter
Vår HR-avdelning består av HR-chef, fyra HR-specialister och två HR-administratörer. Inom avdelningen ryms även lokal-och fastighetsfrågorna med lokalsamordning och vaktmästeri. Tillsammans med våra verksamheter arbetar HR inom områden som kompetensförsörjning, arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, lönebildning, ledarskap och medarbetarskap. Nu söker vi en vikarie under ett år till tjänst som HR-administratör. Du kommer arbeta som administrativt stöd i flera av våra HR-processer; lön/löneadministration, rekrytering, introduktion, LAS-hantering med mera. HR-administratören är förvaltningens kontaktperson för stadens förmånsportal, uppdaterar uppgifter på vårt intranät, hanterar begäran om utlämnande av allmän handling och mycket annat. Rollen innebär nära samarbete med kollegorna inom avdelningen och mycket kontakter med chefer och medarbetare i olika frågor. På vår HR-avdelning finns engagerade och trygga medarbetare med bredd och djup i sina kompetenser och med vilja till ständig utveckling av arbetet i våra HR-processer. Vi välkomnar dig som vill jobba och utvecklas med oss i ett år!

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning inom HR-området, personalvetarutbildning eller utbildning som bedöms likvärdig och ett par års erfarenhet av HR-administrativt arbete med löneadministrativa och andra administrativa uppgifter inom en HR-avdelning. Du kan arbeta självständigt, är strukturerad och kan ta egna initiativ. Du är lyhörd, serviceinriktad och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer då arbetet innebär mycket kontakter med chefer och medarbetare Du gillar att samarbeta och att vara en "lagspelare" samt har en helhetssyn där du kan sätta ditt eget och HR-avdelningens uppdrag i ett större sammanhang.

Övrigt
Mer info
Kontaktperson Eva Jansson
Telefon 031-368 25 11
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 2 dec 2020 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Göteborgs Stad har tio stadsdelsförvaltningar. Dessutom finns 21 fackförvaltningar och en rad bolag. Varje stadsdelsförvaltning leds av en nämnd. I nämnden sitter politiskt tillsatta ledamöter som är utsedda av kommunfullmäktige. Stadsdelsnämnden fattar bland annat beslut som rör förskola, skola, äldreomsorg, stöd till funktionshindrade och sociala tjänster. De anställda tjänstemännen i stadsdelsförvaltningarna ansvarar sedan för att arbetet utförs så som nämnden beslutat.