Administratör till Lillekärrskolan

Administratör till Lillekärrskolan

Om arbetsplatsen
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: * öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. * skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. * öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige och ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan och fritidshem. I förvaltningen finns 162 kommunala grundskolor där nästan 61 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 8 800 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning

Arbetsuppgifter
Lillekärrskolan är en F-3 skola med cirka 420 härliga elever. Skolan är relativt nybyggd med fräscha lokaler och ligger i anslutning till områdets allaktivitetspark. Skolan är uppdelad på fyra arbetslag/spår. I varje arbetslag ingår en förskoleklass, år 1, år 2 och år 3 med tillhörande fritidshem. På skolan finns även en särskild undervisningsgrupp. Vår målsättning är att Lillekärrskolan skall vara en likvärdig skola där elever, personal och föräldrar trivs och har ett gemensamt ansvar för att skapa goda förutsättningar för lärande. Vi söker nu ytterligare en skoladministratör på 50% för arbete hos oss. I rollen ansvarar du för skolans elev-, personal- och ekonomiadministration. Du sköter en del av det praktiska vid schemaläggning, varvid det meriterande om du har utbildning i Skola24 schema. Vidare har du hand om vikarieanskaffning samt övriga förekommande uppgifter inom ditt område, såväl praktiska som administrativa. Tjänsten kommer att vara på 100 % på sikt, men fram till dess finns det möjlighet att kombinera administratörstjänsten med tjänst som fritidsledare på fritids för en tjänst på 100%. Välkommen till en varierande och utvecklande tjänst!

Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasieutbildning, YH-utbildning eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration. Vi vill att du ska ha erfarenhet av administrativt arbete inom skola. Kunskap i systemen Procapita, Personec, Stratsys, Nekksus och Proceedo är meriterande. Vi söker dig som trivs med att arbeta serviceinriktat där du har en vilja att hjälpa till samt vet vilka förväntningar som finns för att kunna möta dessa på bästa sätt. Du kommer att ha många kontaktytor, vi förutsätter därför att du har ett gott bemötande och positiv attityd i din roll där du trivs med det personliga mötet. Vidare är du ansvarfull när det kommer till dina arbetsuppgifter och ser alltid till att slutföra sådant som du påbörjat. Då det kommer finnas såväl lugnare perioder som perioder med högre belastning är det viktigt att du kan strukturera och prioritera ditt arbete samt använda din tid effektivt. Du jobbar i nära samarbete med vår administratör. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal.

Övrigt
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Mer info
Kontaktperson Carina Bylin
Telefon 031-366 96 15
Område Göteborgs stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 27 okt 2020 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Göteborgs Stad har tio stadsdelsförvaltningar. Dessutom finns 21 fackförvaltningar och en rad bolag. Varje stadsdelsförvaltning leds av en nämnd. I nämnden sitter politiskt tillsatta ledamöter som är utsedda av kommunfullmäktige. Stadsdelsnämnden fattar bland annat beslut som rör förskola, skola, äldreomsorg, stöd till funktionshindrade och sociala tjänster. De anställda tjänstemännen i stadsdelsförvaltningarna ansvarar sedan för att arbetet utförs så som nämnden beslutat.