Teknisk kundkoordinator hos Göteborg Energi

Teknisk kundkoordinator hos Göteborg Energi

Är du en person som trivs med att arbeta med kundvård och i en koordinerande roll? Har du en god förmåga att förstå problem och säkerställa en hög kundnöjdhet? Adecco söker nu dig som vill arbeta med teknisk support hos vårt kundföretag Göteborg Energi!

Göteborg Energi är Västsveriges ledande energiföretag och erbjuder elhandel och elnät, fjärrvärme, gas, kyla, energitjänster och bredband. Göteborg Energi strävar efter ett hållbart Göteborgssamhälle och som komplett energiföretag med stark miljöprofil så skapar de tillsammans med sina kunder hållbara energilösningar.

Om tjänsten

Du kommer att arbeta i ett team om ca 15 personer som präglas av högt engagemang, laganda och kundfokus, där ni sitter i ett öppet kontorslandskap. Göteborg Energi har kontor i centrala Göteborg, med stora, ljusa och öppna lokaler och du har här tillgång till gym, solterrass, bibliotek och lunchrestaurang.

Som Teknisk kundkoordinator kommer du att ansvara för att hantera koncernens kundärenden gällande frågor kring samtliga av de produkter och tjänster som Göteborg Energi erbjuder. Detta kan innefatta frågor gällande:
  • Felavhjälpning
  • Teknisk support kring energi- och fastighetsteknik
  • Aviseringar och planerade avbrott likväl som driftstörningar
  • Tidsbokningar
  • Anläggnings-, mät-, samt kartserviceärenden
  • Energirådgivning
  • Driftövervakning
Ditt ansvarsområde innefattar daglig kontakt med Göteborg Energis största kunder och deras produkter likväl som samtliga kunder som köper en produkt som inte är elhandel eller elnät. Arbetstiderna är förlagda till treskift, där beredskap och jour kan förekomma.

Om dig

Du har studerat en teoretisk eller teknisk inriktad treårig gymnasieutbildning och ett par års erfarenhet av att arbeta med kundvård och support. Du är van vid att använda dator och telefon som verktyg. Vidare har du en god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska språket, vilka du behärskar obehindrat.

Som person är du engagerad och noggrann i ditt arbetssätt med en god analytisk förmåga och förstår olika problemställningar. Utifrån detta visar du även prov på att kunna fatta snabba beslut och kan prioritera utifrån ett kundperspektiv. Du är också pedagogisk i din kommunikation.

Viktigt för tjänsten är att du:
  • Har en god förståelse för tekniska frågor
  • Är serviceminded och kundorienterad
  • har en god analytisk förmåga och kan fatta snabba beslut
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen

Tjänsten som Teknisk kundkoordinator är ett konsultuppdrag. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Arbetet är på ca 35h/v och förlagda till treskift, där beredskap och jour kan förekomma. All kontakt kring tjänsten sker via Adecco.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan

Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sandra Tinsveds på 073-6847502.

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Kundkoordinator, Kundtjänst, Support, Göteborg Energi, Göteborg, Adecco
Mer info
Kontaktperson Sandra Tinsveds
Telefon 0736847502
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 19 okt (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.