Administratör inom kontor och logistik till FM Trading

Administratör inom kontor och logistik till FM Trading

Ser du dig själv som en strukturerad och ordningsam person med ett intresse för inredning? Är du dessutom serviceinriktad och handlingskraftig? Vi är sedan många år tillbaka en framgångsrik aktör inom försäljning av exklusiva textilier. Genom vår grossist-och tradingverksamhet riktad mot företagskunder och genom vår e-handel till privatkunder har vi en gedigen bas att stå på. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som Administratör inom kontor och logistik hos oss!



Om tjänsten
Vi söker dig som trivs med att arbeta brett och varierat i en kundorienterad roll. Tillsammans med vår inköpare/kundsupportansvarige kommer du att organisera och planera så att den dagliga driften på kontoret fungerar och utvecklas samt se till att vår kontakt med kunder, leverantörer och andra samarbetspartners flyter på så smidigt som möjligt. Exempel på arbetsuppgifter:
  • Inköp av varor
  • Ansvara för vår kundsupport dvs. svara på frågor, skicka och ta emot tygprover, skapa offerter, administrera in och utleveranser av våra produkter m.m.
  • Administrera e-handels dagliga drift kopplat till vår webbshop dvs. publicera inlägg på sociala medier, hantera webborder genom att bekräfta, packa och boka upphämtning av dessa samt att agera kundsupport
  • Ansvara för inköp av kontorsmaterial och vara behjälplig med andra ad hoc-uppgifter
Vi sitter i nyrenoverade lokaler centralt vid domkyrkan Göteborg. Möjlighet att jobba deltid finns (75-80 %).

Om dig
Vi ser att du som söker har några års arbetslivserfarenhet av liknande tjänst inom exempelvis administration, logistik, ekonomi eller liknande. Du innehar obehindrade kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift).

Vi ser det som positivt om du även har intresse och känsla för design, inredning och fotografi. Är du dessutom bekant med Adobeprogrammen som Illustrator, Indesign och Photoshop vore det ett plus!

Vi tror vidare att du framförallt är duktig på att organisera och att arbeta strukturerat. Du har datorvana och trivs med att arbeta i olika affärssystem, likväl har du ett sinne för siffror och känner dig bekväm med att arbeta i Excel. Till största delen sitter du och arbetar vid datorn, men du tycker även om den variation som det innebär att göra iordning/packa prover till B2B-kunder eller webborder till privatkunder.

Mer om dig
För att trivas hos oss tror vi att du är öppen och har lätt för att samarbeta i ett team. Du är noggrann, ordningsam och självgående med mycket energi och ett starkt driv. Vi är ett litet team som täcker upp för varandra och vi arbetar över rollgränserna. Att du är prestigelös och inte rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs ser vi därför som en självklarhet. Du gillar, liksom vi, att ha kontakt med kunder, leverantörer och andra samarbetspartners.

Som kollega hos oss blir du en del av ett öppet och glatt gäng som tillsammans skapar lagkänsla och har kul på jobbet! Vårt kontor är en del av ett kontorshotell där vi delar gemensamma lokaler (kök/lounge, mötesrum, balkong) med fyra andra mindre företag.

Vi är ett litet företag med stor framåtanda i en spännande och expansiv fas. Låter det här spännande? Skicka gärna in din ansökan!

Ansökan
Du ansöker genom att fylla i ansökningsformuläret och bifogar CV och personligt brev som anknyter till annonsen. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt, dock senast 2019-11-27. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

För frågor rörande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Johansson; amanda.johansson@roirekrytering.se.

Om oss
Fritz Magnus erbjuder premium textilier till privatkunder samt hotell, restaurang och sjukvård. Företaget grundades och drivs av Magnus Dahlgren. Farfar Fritz Dahlgren startade och drev på sin tid flera bolag inom Textilbranschen. Han skapade intresset för härliga textilier, som nu lever vidare med sonsonen Magnus Dahlgren.

Våra varor produceras i Europa och Asien, med fokus på: design, kvalitetskontroll, leveranssäkerhet, miljöarbete, socialt ansvar, snabb kommunikation och pris. För oss är det viktigt att hjälpa kunden att få rätt kvalitet och design till sin verksamhet. Bättre kvalitet & design ger bättre inköp.

Läs mer på www.fritzmagnus.se
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)