Lagerchef till Fristads nya Distributionscenter

Lagerchef till Fristads nya Distributionscenter

Warehouse Manager / Lagerchef

Tillväxtresan fortsätter
Under 2019 investerade Fristads i en helt ny anläggning med fräscha kontor och automatiserat lager i Viared mellan Borås och Göteborg. En stor del av satsningen har lagts på ett nytt distributionscenter med den senaste tekniken och till det söker vi nu ett team med nya Fristads-kollegor. De nya rollerna kommer att ligga under Internal Operations organisationen.

Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår moderna distributionsanläggning och Autostore-lösning. Anläggningen är en av våra viktigaste satsningar och spelar en nyckelroll i Fristads fortsatta tillväxtresa. Du kommer att ingå i ett team bestående av ledare och specialister vars arbete präglas av framåtanda.

Är du en erfaren ledare som drivs av kvalitets- och produktivitetsmål och kontinuerlig utveckling? Drivs du av att hitta nya effektivare lösningar samtidigt som du leder och optimerar den pågående verksamheten? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Vi ligger i framkant inom vår bransch och vårt arbete präglas av våra ledord; passion, enkelhet och tillsammans. Våra arbetskläder ska ge varje yrkesman rätt förutsättningar att göra sitt bästa. Vi erbjuder ett komplett sortiment högkvalitativa arbetskläder med funktionell och modern design- tillverkade på ett innovativt och hållbart sätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Som Warehouse Manager har du som huvuduppgift att driva och säkerställa en kostnadseffektiv lagerenhet. Den genomsyras av snabbhet, noggrannhet, individens ansvar och ständiga förbättringar samtidigt som stor vikt läggs vid arbetsmiljö och säkerhet.

Du utvecklar och följer upp kvalitets- och produktivitetsmål och strävar efter att optimera enhetens prestation och kostnadseffektivitet. Du stöttar dina kollegors utveckling och förbättra enhetens arbetssätt samt är välbekant med "Lean warehousing" och vet hur denna arbetsmetod kan hjälpa verksamheten att kontinuerligt förbättras och utvecklas.

Din analytiska förmåga kommer väl till hands för att lösa utmaningar och uppfylla satta Service Level Agreements i både avhjälpande och förebyggande syfte. Du är närvarande och behjälplig i det vardagliga arbetet och kan erbjuda praktisk support och stöd där det så behövs.

Då vi sätter arbetsmiljö och säkerhet högt på agendan kommer du att aktivt arbeta mot lagar och förordningar inom HSEQ-området, det systematiska arbetsmiljöarbetet samt ISO-standarder. Tempot är högt och vi arbetar tätt över avdelningarna. Du arbetar nära Distribution Center Manager i framförallt frågor som rör;
  • Förståelsen för behov och förväntningar från interna intressenter, rådgivning kring realistiska och genomförbara lösningar samt säkerställande av nödvändiga förutsättningar avseende information och dokumentation från varumärkesägare.
  • Utveckling av lagerflödet för att skapa konkurrenskraftiga distributionslösningar.
  • Framtagning av distributionslösningar för nyckelkunder och kundkategorier.
  • Utveckling av lagerflödet för reklamationer, returer och byten.
  • Framtagning av beslutsunderlag och förslag på investeringar för enheten.
Du rapporterar till Manager Distribution Center.

Din bakgrund
  • Teknisk utbildning med erfarenhet inom logistik och lagerstyrning
  • Erfarenhet inom logistikutveckling samt utveckling av distributionslösningar
  • Erfarenhet inom personalledning med en uttalad förmåga att leda och fördela arbete
  • Muntlig och skriftlig språkfärdighet inom svenska och engelska
  • Erfarenhet inom Lean och processtyrning, där värdeflödesanalys är meriterande
  • Internationell och mångkulturell erfarenhet är meriterande
Personliga egenskaper
  • Sätter snabbt dig in i behov och förväntningar, samt förstår konsekvenser för den egna enheten
  • Förstår SLA och omvandlar dessa till tydlig målbild och handlingsplaner för den egna enheten
  • Agerar genomtänkt med hög drivkraft och uthållighet
  • Kreativ och problemlösande med ett strukturerat arbetssät
  • Noggrann utan att förlora helheten i alla detaljer
  • Analytisk med hög planeringsförmåga samt kunna förutse problem och möjligheter
  • Närvarande, samverkande, relationsbyggande och lagspelare, med integritet
  • Tycker om att dela kunskap med kollegor, samt coacha och utbilda medarbetare
  • Kan uttrycka dig muntligt och skriftligt på ett enkelt och informativt sätt


Placering

Du kommer att jobba på vårt nybyggda huvudkontor i Viared strax utanför Borås.

Våra värderingar

Våra värderingar Passion, Enkelhet, Tillsammans, är viktiga för oss. Som medarbetare hos oss är du en viktig ambassadör och förebild för dessa både internt och externt.

Vad kan Fristads erbjuda dig?

På Fristads får du möjlighet att arbeta i ett globalt företag där du själv får möjligheten att utveckla och påverka arbetet. Du erbjuds ett stimulerande och omväxlande arbete i en internationell miljö. Du kommer att få marknadsmässiga villkor och verktyg för att kunna utföra ditt arbete på bästa sätt. Vår personal är viktig för oss och vi erbjuder friskvårdsbidrag, gratis frukt och en egen restaurang där man kan beställa mat till ett förmånligt pris.

Kontakt:

Har du frågor om tjänsten kontakta Stefan Hultman, Internal Operations Director, tel. +46 (0)33 20 23 79 och/eller Bas Teepe, HR Director +46(0) 72 541 84 38.

Ansökan

Ansök via länken nedan. Vi intervjuar löpande och tjänsten är för omgående tillträde.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Fristads

Fristads har sedan 1925 utmanat och drivit utvecklingen av slitstarka och funktionella yrkeskläder, alltid med användaren i fokus och med innovation och hållbarhet som drivkraft. Fristads är en del av Fristads Kansas Group, den ledande leverantören i Europa inom arbetskläder med en portfölj som utöver Fristads innehåller varumärkena Kansas, Hejco, Martinson med flera. Läs mer på www.fristads.com

Sökord: logistikchef, logistik, distribution, lager
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Organisation & ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Intenso Teknikrekrytering AB
Sista ansökningsdag 8 apr 2020 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Denna rekrytering hanteras av Intenso Teknikrekrytering som är specialiserade på rekrytering och search av chefer och specialister inom teknik och IT. Vår vision är att rekrytering ska vara enkelt. Vi har lösningarna som gör det enkelt. Oavsett hur ni vill att vi hjälper er så finns det en enkel lösning hos oss. Vi ska ge vår kunder kostnadseffektiva lösningar med hög leveransprecision. Search är en viktig del i vårt arbete. För våra uppdragsgivare är det en trygghet att veta att oddsen för en lyckad rekrytering är goda även i de svåraste fallen. Vi ingår i samma koncern som Säljpoolen, ett av Sveriges ledande rekryteringsföretag inom sälj och marknadsföring. Med hjälp av vårt gemensamma, egenutvecklade rekryteringssystem Masterhelp har vi byggt upp en stor databas av kvalificerade kandidater och smarta tekniska lösningar för effektiv rekrytering.