Valmet söker en leveransbevakare!

Valmet söker en leveransbevakare!

Har du grundläggande kunskaper inom produktinköp? Har du en social begåvning, är lösningsorienterad och har en positiv inställning till det mesta? Vill du arbeta på ett ledande globalt företag? Sök tjänsten!

Dina arbetsuppgifter

Som leveransbevakare kommer du att tillhöra inköpsavdelningen som består av 15 medarbetare. Du kommer att arbeta tajt ihop med 3-4 stycken av dessa som har hand om inköps-/logistikdelarna. De arbetsuppgifter som innefattar din roll är:
  • Behandla och arkivera inköpsordrar, utveckla en leveransplan för alla inköp (inklusive leveransövervakningsnivå, aktiviteter och leveransförsäljning) och utförande av aktiviteter för att uppnå den nödvändiga uppföljningen av leveranser av varor och dokumentation
  • Underhålla databaser för leveranshantering
  • Behandla fakturor för köpta varor och tjänster
  • Koordinera leveranser / hämtning av varor med leverantörerna och logistikgruppen
  • Delta i projektuppföljningsmöten och ge feedback om aktuell status i projektleveranserna
  • Kommunicera statusrapporter om pågående leveranser till projektgruppens medlemmar och rapportera leveransproblem till projektgruppen
  • Tillhandahålla information om leverantörernas prestationer till relevanta databaser
Du ansvar för att utveckla, planera och genomföra leveransövervakningsaktiviteter för tilldelade projekt samt samordningen med andra enheter/discipliner inom Valmet. Initialt kommer du att i 2 veckor gå bredvid den kollega som du kommer att ersätta på grund av föräldraledighet i minst 1 år.

Din profil

För att lyckas i rollen som leveransbevakare bör du ha en god social förmåga, ser med en optimistisk syn i det mesta samt har en förmåga att kunna tänka utanför boxen.

Skallkrav:
  • Som lägst utbildning på gymnasienivå med fokus på ekonomi eller teknik
  • Svenska och engelska
  • Grundläggande datakunskaper - kommer få lära sig deras inköpssystem.
  • Grundläggande kunskaper om produktinköp
Meriterande:

- Erfarenhet av administrativa eller inköpsrelaterade arbetsuppgifter sedan tidigare

Villkor

Startdatum: 1 December
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: 08:00-17:00
Omfattning: 100%

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!
Mer info
Kontaktperson Sophie Carlborg
Telefon 0761-861235
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Försäljning, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Sista ansökningsdag 26 nov 2019 (71 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Valmet Corporation är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers-, och energiindustrin. Valmets mål är att ge sina kunder världens bästa service. De 12 000 medarbetare runt om i landet finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat - varje dag! I Sverige kommer tekniken i tre av fyra pappersbruk från just Valmet och de största produktions- och R&ID enheterna. Valmet i Göteborg arbetar med leverans av sodapannor, industrianläggningar och LignoBoost-anläggningar samt kraftpannor. Göteborgskontoret har även det globala produktansvaret för induntsningsteknologi inom Valmet.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.