Teknisk support till Alektum Group

Teknisk support till Alektum Group

Är du lösningsorienterad och har ett stort IT-intresse? Gillar du att leverera service på hög nivå? Tveka då inte att söka tjänsten redan idag eller tipsa en vän!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som teknisk support kommer du hantera inkommande ärenden på telefon och via Alektum Groups ärendesystem. Ärendena som kommer in kan vara allt ifrån enklare uppgifter som att sätta upp ett användarkonto till mer avancerade och tidskrävande uppgifter. De användare du supportar är kollegor i olika befattningar på något av företagets kontor. Arbetsuppgifter som förekommer är löpande drift och support av Windows Server, support i tekniska frågor, felsökning av IT-relaterade problem, användarhantering i Microsoft Active Directory, IT-relaterad support av Alektum Groups affärsapplikationer samt support av Alektum Groups datorer, telefoner, skrivare och mobila enheter.

Din profil

Krav:
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • God kunskap inom IT samt ett stort IT-intresse
Meriterande:
- Kunskap i Windows Server och Active Directory

För att lyckas i denna roll ser vi att du som söker har en hög servicekänsla och älskar att leverera lösningar på problem. Du utför ditt arbete med noggrannhet och har alltid ett kvalitet och affärsmässigt tänk i bakhuvudet. Då du kommer prata mycket i telefon krävs det att detta är något du är bekväm med. Du har förmågan att planera och prioritera ditt arbete, även under stressiga situationer. Du trivs med varierande arbetsuppgifter samt att arbeta i team.

Villkor

Ort: Göteborg, resor kan förekomma
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Mer info
Kontaktperson Anne Mathiasson
Telefon 0722-184154
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 4 juli (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Alektum Group är ett familjeägt, europeiskt kunskapsföretag i finansbranschen. Från huvudkontoret i Göteborg expanderar dem snabbt med tjänster inom information-, finans- och inkasso. I dagsläget är dem cirka 500 anställda i 16 länder och omsätter 600 miljoner kronor, med god lönsamhet.

Framtiden AB finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.