Student som vill arbeta extra inom HR med framförallt rekrytering sökes!

Student som vill arbeta extra inom HR med framförallt rekrytering sökes!

Studerar du och vill arbeta med att rekrytera internt till ett spännande bolag som arbetar med framtidens teknik? Är du noggrann, snabblärd och vill arbeta med människor? Sök tjänsten idag!

Dina arbetsuppgifter

I tjänsten arbetar du verksamhetsnära med varierande arbetsuppgifter där en dag inte är den andra lik. Du kommer tillsammans med kollegor ha det övergripande rekryteringsansvaret på företaget i rekryteringsprocessens alla delar. Exempel på arbetsuppgifter kan bland annat vara:
  • Search - dvs aktiv uppsökning av kandidater
  • Gå igenom kravprofiler, annonsering, göra urval, genomföra intervjuer samt referenstagning
  • Coacha och stötta linjecheferna i rekryteringsfrågor
  • Planera och delta i employer branding-aktiviteter
Din profil

Skallkrav:
  • Studerar till personalvetare eller motsvarande och har minst sex månader kvar av studierna
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Erfarenhet av rekrytering eller delar av rekryteringsprocessen
Meriterande:
- Tidigare arbetslivserfarenhet från rekryterings/bemanningsbolag
För att trivas i rollen har du som person ett stort eget driv, är positiv och att gillar att vara i en position där du får ta mycket egna beslut och initiativ. Det är viktigt att du arbetar mål- och serviceinriktat samt känner en passion för ditt arbete. Du har en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i arbetet och ha lätt för att lära. Vidare är du prestigelös, strukturerad och trivs med att arbetet är omväxlande och ingen dag är den andra lik.

Villkor

Omfattning: Timmanställning, vikariat fram till sommaren med stor chans till förlängning
Tjänstgöringsort: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse
Urval och intervjuer hålls löpande, sök därför tjänsten redan idag!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 22 dec 2019 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom systemutveckling, systemintegration och systemsäkerhet. Det är ett högteknologiskt företag som har internationella karriärmöjligheter och jobbar inom flera branscher. De åtar sig stora och spännande uppdrag både ute hos deras kunder och inhouse i egna trevliga lokaler på Lindholmen.
Företaget värnar för den individuelle och ser positivt till personlig och karriärmässig utveckling inom företaget.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.