Servicedesk agent till logistikföretag sökes!

Servicedesk agent till logistikföretag sökes!

Brinner du för IT och service? Vill du arbeta i ett härligt team som arbetar mot gemensamma mål? Då har vi tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

I din roll som Servicedesk agent kommer du ingå i ett team och vara en viktig del i vår kunds IT-support mot deras användare. Du kommer i arbetet hantera beställningar av hårdvara, genomföra felsökningar i såväl system som hårdvara samt övervaka orderflöden och produktionskritiska system. I ditt arbete har du daglig kontakt med användare inom vår kunds verksamhet.

Här får du chansen att komma med idéer och vara med och påverka framtida arbetssätt.

Din profil

Skallkrav:
  • Grundläggande kunskaper avseende Active Directory, Microsoft-produkter, nätverk och skrivare antingen genom utbildning eller arbetslivserfarenhet
  • Erfarenhet av support/servicedesk arbete
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem, dokumentation, IP-telefoni, skrivarhantering och telefonvana

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har fingertoppskänsla för god service och är lösningsorienterad. Vidare är du som person kommunikativ och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du arbetar lika bra självständigt som i samarbete med andra. Som person är du även strukturerad och noggrann samt drivs av att bidra till förbättringsarbetet. Du är inte rädd för att prova dig fram och är ödmjuk till att lära dig nya system.

Villkor

Omfattning: Heltid:
Arbetstid: skiftarbete (06:00-18:00), vardagar. Arbete på söndagar samt utökade öppettider på vardagar kommer att införas framöver.
Lön: Enligt överenskommelse
Start: Omgående
Ort : Göteborg

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 12 jan 2020 (29 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett logistikbolag med cirka 550 anställda som förser kunder över hela Sverige. De arbetar i en mycket spännande bransch som ständigt är under utveckling. Vidare har de en djup teknisk och affärsmässig insikt samt en drivande kraft för kunders förnyelse och innovation.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.