Säljare till ett spännande företag i Göteborg!

Framtiden · Försäljning · Sista dagen!

Om jobbet

Är du en person med ett sinne för försäljning och vill ha ett varierande och spännande jobb?
Är du social och gillar att skapa långsiktiga kundrelationer? Vill ta ett ytterligare steg i din karriär? Då är detta ett jobb för dig!

Dina arbetsuppgifter

Idag sitter dom 4st på säljavdelningen och nu är vår kund i behov av en till som kommer att fokusera på ny kundsbearbetning, vilket kan vara i runt om i hela Sverige till stora och små företag. Som säljare kommer du att ha ett väldigt varierande jobb med fokus på försäljning av deras programvara. Du kommer även självständigt att ha ansvar för hela säljprocessen med stöd från dina kollegor som sitter som mötesbokare. I ditt arbete kommer du att dagligen ha kontakt med flera olika avdelningar såsom: kvalité och miljöchef, VD marknads och produktionschefen.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå av:
  • Att boka möten med nya potentiella kunder, där du kommer att demonstrera kundens tjänster och göra behovsanalys för att skapa affärsmöjligheter åt bolaget.
  • Bjuda in till inspirerade seminarier för att fånga kundernas intresse och skapa ytterligare intresse och medvetenhet om vad företaget kan erbjuda.
Till en början kommer du att få 2 veckors introduktionskurs där du kommer få en väl genomgång av produkten och systemen. Du kommer även få träffa och lära känna dom andra kollegorna på kontoret men även kollegorna på deras huvudkontor i Oslo. Som säljare kommer du att ingå i ett trivsamt och engagerat team som alltid stöttar varandra för att uppfylla så goda resultat som möjligt.

Din profil

Skall krav:
  • Körkort B
  • Svenska i tal och skrift
Meriterande krav:
  • Utbildning inom marknad och försäljning
  • Tidigare erfarenhet av försäljning och bearbetning av nya kunder
  • Jobbat i CRM-system
  • Bra datavana
Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt i personligheten och för att passa som säljare hos vår kund är det viktigt att du är driven person med ett brettt affärstänk och brinner för att skapa bra resultat.
Eftersom stora delar av din roll kommer bestå av kundkontakt är det viktigt att du som person visar bra förtroende och kan kommunicera på ett tydligt och bra sätt. Som säljare ser vi vikten i att man har drivet och är van att arbeta i ett högt tempo och har stark vilja i det jobb du gör.

Villkor

Arbetstider: 08.00-17.00.
Omfattning: Heltid.
Ort: Göteborg
Start: Omgående
Jobbfakta
Kontakt

Ring Theresia Sundström, 0723-019519

Publicerad

29 dagar sedan

Sista ansökningsdag

Idag

Om företaget

Vår kund är ett IT-företag som startades 2008 och har sitt kontor i centrala Göteborg. Kunden tillhandahåller programvara med fokus på att göra kemikaliehantering och kemikaliedokumentation så användarvänlig och lönsam som möjligt. Dom kopplar samman producenter, återförsäljare, distributörer av kemikalier och de som hanterar kemikalier i en enda gemensam databas som innehåller all kemikalieinformation.
Via databaserna med kemikalieinformation kan aktörer som använder kemikalier eller kemiska produkter få information om till exempel kemikaliers farliga egenskaper och rekommenderade försiktighetsåtgärder. På det sättet kan verksamheter arbeta på att förebygga och förhindra skador på människor och miljön genom användning av kemikalier.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.