Redovisningskonsult till personligt företag!

Redovisningskonsult till personligt företag!

Vill du arbeta med ekonomi för ett personligt företag? Vill du utvecklas inom företaget och kunna påverka?
Låter detta som något för dig? Sök redan nu!

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningskonsult kommer du att hjälpa alltifrån enskilda firmor till aktiebolag med att fakturera, bokföra in- och utbetalningar, deklarera, göra bokslut och stötta kund med rådgivning inom företagets ekonomi.
Som redovisningskonsult sköter du företagets hela eller delar av ekonomin utefter kundens behov. Eftersom att man jobbar med olika bolagsformer och storlekar betyder det att du kommer i många fall vara en stor del av kundens tillgång till ekonomiskrådgivning.

Din profil

Vi söker dig som trivs med att hjälpa andra. Du älskar struktur och "ordning och reda" är en fras som du känner träffar dig. Du är lösnings orienterad och prestigelös. Du är en glad person som bidrar med bra energi till gruppen, samtidigt som du kan jobba bra på egen hand. Du har ambitioner samt viljan att utvecklas inom bolaget.

Skallkrav:
  • Minst YH-utbildning inom ekonomi, redovisning eller likvärdig utbildning
  • Erfarenhet inom arbete av byrå
  • Svensk i tal och skrift
  • Datorvana
  • Körkort samt tillgång till bil
Meriterande:
- Kunskap inom redovisningsprogram som Fortnox, Capego eller Visma

Villkor

Start: Maj
Placeringsort: Två tjänster kommer ha placering i Göteborg samt en tjänst kommer vara placerad i Kungälv
Omfattning: 100%
Lön: Enligt gällande kollektivavtal
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 sept (40 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget är en byrå som hjälper små- och medelstora företag med bokföring, redovisning, lön och administration. De kan ta hand om hela er administration/ekonomi eller stötta med specifika tjänster på ren konsultbasis.
Kunden brinner för ett personligt engagemang till sina kunder med en kombination av deras kompetens, vilket kommer få kunden att trivas.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.