Redovisningsekonom till väletablerat bolag i Göteborg!

Redovisningsekonom till väletablerat bolag i Göteborg!

Dina arbetsuppgifter

Nu behöver vår kund förstärka sin ekonomiavdelning med ytterligare en redovisningsekonom. Ekonomiavdelningen ansvarar för rapportering, analyser och beslutsunderlag till VD, styrelsen och moderbolaget. De stödjer också verksamheten med rutiner och förbättringsförslag i de ekonomiska processerna samt säkerställer att rätt information lämnas till alla deras intressenter.

Som redovisningsekonom hos vår kund arbetar du med många olika arbetsuppgifter inom ekonomi, exempelvis:
  • Löpande bokföring, avstämningar, analyser och bokslutsarbete
  • Ekonomisk rapportering och projektredovisning
  • Fakturahantering och löpande arbete med kund- och leverantörsreskontra
  • Momsredovisning samt deklarationsarbete
  • Riskanalysarbete inom bolaget
  • Skriva årsredovisning
Din profil

Vi söker dig som är analytisk och noggrann. En siffermänniska som är strukturerad och behärskar Excel på en hög nivå. Du behöver vara flexibel och självgående för att klara jobbet. Goda kunskaper i Office365 är ett måste. Som redovisningsekonom hos oss måste du vara van att hålla deadlines. Du vet också att det krävs extra insatser vid delårs- och årsbokslut. God kommunikativ förmåga och ett socialt engagemang är egenskaper som uppskattas.

Skallkrav:
  • Ttvå års erfarenhet som redovisningsekonom
  • Svenska och Engelska i tal och skrift
Meriterande:
- Bra kunskaper i SAP är starkt meriterande

Villkor

Tjänsten är till att börja med ett vikariat som kan komma att förlängas.

Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Göteborg
Start: Omgående
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Sista ansökningsdag 9 apr 2020 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett globalt fordonsbolag som återfinns som ett av världens Fortune 500-företag. Man har anställda i 39 länder och drivs av hängivenhet till innovation och långvarig och hållbar utveckling.

Mer omföretaget berättas först vid en intervju.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.