Redovisningsekonom sökes till företag strax utanför Göteborg!

Redovisningsekonom sökes till företag strax utanför Göteborg!

Är du noggrann? Gillar att ta ansvar? Vill utvecklas? Och har ett brinnande intresse för ekonomi? Då har vi tjänsten för dig.

Dina arbetsuppgifter

Med ett nära sammarbete med Elisabeth, ekonomichefen, kommer du in i en rolig miljö med bra tempo. Hon har idag hela ansvaret, och i ett växande företag behöver hon nu hjälp med redovisningen. Det är där kommer du in och avlastar henne. Möjligenheten finns på sikt att bli ekonomichef, då Elisabeth också är delägare och kan arbeta med andra delar av företaget.

Företaget använder idag Visma administration 2000 och Ascendo.

Beroende på din erfarenhet kommer arbetet variera, men vanliga arbetsuppgifter är:
  • Löpande redovisning
  • Fakturering, och liknande
  • Balansavstämningar
  • Bokslutsarbete måntligen
  • Följa upp och kontrollera löpande redovisning
  • Även diverse skatt- och momsdelar förekommer
Eftersom vår kund har levererantörer och kunder i Europa och Asien förekommer Euromoms sammanställning också.

Din profil

De söker någon som vill ta en stor plats på företaget. Någon som vill ta ansvar och inte är rädd för att ta för sig.

Skallkrav.
  • 2 års erfarenhet av bokföring och redovisning
  • Kunskaper i Word/Excel
  • Svenska i tal och skrift
  • Engelska i tal och skrift
Meriterande.
  • Eftergymnasial ekonomiutbildning
  • Erfarenhet av bokslut
  • Arbetat med programmen Visma administration 2000 och Ascendo.
Som person är du serviceinriktad och noggrann. Har bra struktur och kan prioritera, organisera och planer. Du är en lösningsorienterad person som gillar att jobba i team lika bra som du gillar att jobba självständig.

Villkor

Startdatum: Omgående
Placeringsort: Stenkullen, Drygt 2 mil utanför Göteborg.
Arbetstider: 08:00-17:00, med flex
Omfattning: 100%
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 26 apr 2019 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är Europas största tillverkare och distributör av produkter för identifiering. Så som nyckelband, nyckelhållare, namnskyltar, små skyltar, taggar och passerkortshållare. Med flera återförsäljare runt om i Europa har företaget de senaste 20 åren etablerat sig som ett branchledandade namn och är välkänt inom dessa kretsar. Under 2019 har de vuxit med fyra personer och är nu nästan ett dussin på kontoret som ligger i Stenkullen, strax utanför Göteborg. I de fräscha lokalerna finns exportsäljare, inne- och utesäljare, produktionen och delägarna varav Elisabeth är en. Även systerbolaget sitter i samma hus.

Mer info får vid en eventuell intervju.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.