Redovisningsansvarig till internationellt e-handelsföretag!

Redovisningsansvarig till internationellt e-handelsföretag!

Har du några års erfarenhet inom redovisning/ekonomi och vill ta nästa steg in i en roll med stort ansvar i ett internationellt snabbt växande bolag med ett enormt kundfokus? Kliv då in i rollen som Redovisningsansvarig på Sveriges härligaste bolag!

Dina arbetsuppgifter

Som Redovisningsansvarig till vår kund kommer du stationerad i Göteborg ha ett övergripande ansvar över koncernens redovisning och ekonomi. Koncernen är internationell, vilket betyder att ditt ansvar även kommer att sträcka sig till den internationella marknaden. Du vill fortsätta förbättringsarbetet med att effektivisera koncernens redovisning och digitalisera processerna kring arbetet för att ge ditt företag samt dina kollegor de bästa möjliga förutsättningarna.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta följande:
  • Bokföring för i dagsläget tre företag
  • Konsolidering av koncernens åtta bolag
  • Månads- och årsbokslut samt analys av dem
  • Hantering av leverantörsfakturor samt förbättra vårt fakturaflöde
  • Global utläggshantering
  • Global momshantering
  • Vara kunskapskällan rörande momser, skatt och bokföringsregler
  • Årsredovisningar och deklarationer
Din profil

Vi söker nu dig som med ditt entreprenörskap, talang för ekonomifrågor och ödmjuka inställning vill ta ansvar för ett snabbt växande företags ekonomifrågor.

Skallkrav:
  • Utbildning inom relevant område
  • 5 års erfarenhet inom ekonomi/redovisning
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda IT-kunskaper
Meriterande:
  • Varit med om en tillväxtresa
  • Tidigare erfarenhet från ekonomi-/redovisningsansvar
Villkor

Startdatum: Flexibelt
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: Flexibel arbetstid
Omfattning: 100%

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är en ledande aktör på den nordiska marknaden i sportutrustning/fritidsutrustning inom sin kategori och är ett av Sveriges ledande internationella e-handelsbolag. Ledordet är "förändring" och speglar alla delar av organisationen med undantag från deras ständiga kundfokus. Med "förändring" tillsammans med en enorm kreativitet och kundfokus har detta relativt nystartade svenska företag växt och fortsätter växa i en rasande fart. Feedback från kunderna genomsyrar alla beslut som företag tillsammans tar, vilket har resulterat i enkelhet och snabb service.

70 personer är numera en del av koncernen och fler vill dem bli. Hierarkiska strukturer och snygga titlar existerar inte. Det är konsumenten koncernen jobbar mot och det är därför dem som bestämmer i frågor som exempelvis produktutveckling, inköpsmängder, kläddesign, hemsidornas funktionalitet och marknadsföring.

Ingen fysisk shop existerar då all försäljning av produkter sker via hemsidorna.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.