Larminstallatör sökes till innovativt säkerhetsföretag!

Larminstallatör sökes till innovativt säkerhetsföretag!

Är du intresserad av att arbeta med att installera olika typer av larm? Har du en social personlighet och förstår att en god service är a och o? Har du dessutom en utbildning inom el!? Då är tjänsten som gjord för just DIG!

Dina arbetsuppgifter

Som larminstallatör hos vår kund kommer du att reparera system, felsöka, anpassa systemen, serva dem, dra kablar, sätta ut dektorer och kortläsare. Vanligtvis utgår man inte från kontoret utan platsen där arbetet finns för dagen. Initialt kommer du få gå med en senior kollega för att lära dig allt om hur arbetet ska gå till och ju mer du lär dig desto mer självgående kommer du att bli. I den här tjänsten ingår det att ta fram sin serviceinriktade sida för att skapa en så bra relation som möjligt med kunderna.

Din profil

Vi söker efter dig som är ansvartagande, driven och har en god social förmåga. Det krävs att du har en viss vana vid att kunna hantera verktyg och att du tycker om att ha mycket kontakt med kunder, samt att du är lätt att samarbeta med.

Skallkrav:
  • Utbildning inom el, som lägst på gymnasienivå
  • Körkort B
  • Svenska i tal och skrift
  • Datorvana
Meriterande:
  • Gärna säljbakgrund
  • Praktisk utbildning eller arbetslivserfarenhet ex. vis inom snickeri
Villkor

Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: 8:00-17:00
Omfattning: Heltid, 100 %

Urval sker löpande! Ser fram emot din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Sophie Carlborg
Telefon 0761-861235
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Säkerhet & Skydd
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 mars 2020 (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett av Sveriges största privatägda säkerhetsföretag med verksamhet över hela landet med cirka 350 anställda och bedrivs både lokalt och nationellt. Inom bolaget finns certifiering för larm, brandlarm samt kamerasystem. Fokusområden är kamerasystem, brandlarm, inbrottslarm, passageanläggningar och låsinstallation. Vår kund har marknadens mest etablerade varumärken och kan med sin oberoende ställning skapa flexibla och prisvärda lösningar. De erbjuder innovativa lösningar med fokus på användarvänlighet och tar hand om tekniken samt administrationen. På det aktuella kontoret idag arbetar 10 medarbetare och det finns 3 stycken roller inom företaget; serviceansvarig, tekniker samt försäljning/projektledning.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.