Vill du jobba på ett hjärtligt och familjärt bolag där du får en uppskattad och varierande roll som ekonomiassistent? Passa då på att söka nedan!
Dina arbetsuppgifterI ett litet företag med korta beslutsvägar blir du en av oss som arbetar med ett stort ansvar i ett brett register och är beredd på att göra alla förekommande göromål i ett litet företag. Du kommer att ha stor möjlighet att själv kunna påverka ditt arbete och ha inflytande på utvecklingen av det administrativa arbetet och organisationen. Vi söker dig som har vana vid ekonomi- och lönearbete. Du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller det mesta av administrationen i företaget. Du kommer att ansvara för;
- Bokföring och avstämning av konto varje månad
- Årsavslut som skickas till revisor
- Inbetalning av skatt/arbetsgivaravgifter och moms varje månad
- Likviditetsrapporter
- Leverantörsfakturor
- Kundfakturor
- Avräkningar
- Myndighetskontakter
- Ha koll på försäkringar, bilar och fastigheter
- Bokföring och administration för totalt fyra bolag
Din profilVi ser att du som söker har utbildning inom ekonomi eller att du har något års erfarenhet av liknande arbete. Du skall ha arbetat med ekonomi såsom bokföring, redovisning fram till bokslut. Har du erfarenhet av bokslutsarbete är det meriterande. Program som används är Mamut och Fortnox. Du skall även ha erfarenhet av Office och då framförallt Word och Excel.
Förutom dina kunskaper så kommer stor hänsyn att tas till din personlighet. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och kan se helheten i detaljerna. Du ser vad som behöver göras och kan hjälpa till där det behövs. Vidare ser vi gärna att du är noggrann, plikttrogen och nyfiken.
VillkorTjänsten är placerad på företagets kontor i Gamlestaden, Göteborg. Tjänsten är till en början på 75 % men med chans till 100 %.
Vi tillämpar löpande urval, det vill säga att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut.
Vi ser fram emot din ansökan och tveka inte att höra av dig om du har några frågor.