Ekonomiassistent till familjärt bolag

Ekonomiassistent till familjärt bolag

Vill du jobba på ett hjärtligt och familjärt bolag där du får en uppskattad och varierande roll som ekonomiassistent? Passa då på att söka nedan!

Dina arbetsuppgifter

I ett litet företag med korta beslutsvägar blir du en av oss som arbetar med ett stort ansvar i ett brett register och är beredd på att göra alla förekommande göromål i ett litet företag. Du kommer att ha stor möjlighet att själv kunna påverka ditt arbete och ha inflytande på utvecklingen av det administrativa arbetet och organisationen. Vi söker dig som har vana vid ekonomi- och lönearbete. Du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller det mesta av administrationen i företaget. Du kommer att ansvara för;
  • Bokföring och avstämning av konto varje månad
  • Årsavslut som skickas till revisor
  • Inbetalning av skatt/arbetsgivaravgifter och moms varje månad
  • Likviditetsrapporter
  • Leverantörsfakturor
  • Kundfakturor
  • Avräkningar
  • Myndighetskontakter
  • Ha koll på försäkringar, bilar och fastigheter
  • Bokföring och administration för totalt fyra bolag
Din profil

Vi ser att du som söker har utbildning inom ekonomi eller att du har något års erfarenhet av liknande arbete. Du skall ha arbetat med ekonomi såsom bokföring, redovisning fram till bokslut. Har du erfarenhet av bokslutsarbete är det meriterande. Program som används är Mamut och Fortnox. Du skall även ha erfarenhet av Office och då framförallt Word och Excel.

Förutom dina kunskaper så kommer stor hänsyn att tas till din personlighet. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och kan se helheten i detaljerna. Du ser vad som behöver göras och kan hjälpa till där det behövs. Vidare ser vi gärna att du är noggrann, plikttrogen och nyfiken.

Villkor

Tjänsten är placerad på företagets kontor i Gamlestaden, Göteborg. Tjänsten är till en början på 75 % men med chans till 100 %.
Vi tillämpar löpande urval, det vill säga att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut.
Vi ser fram emot din ansökan och tveka inte att höra av dig om du har några frågor.
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (52 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett Göteborgsbaserat och privatägt företag som arbetar mot dentalbranschen, dels med tandvård dels med dentallaboratorium och implantatförsäljning. Företagets upptagningsområde är i dagsläget Sverige och Norge. De är idag 7 fastanställda och söker nu en administratör som har erfarenhet av löpande bokföring, administration och med stor känsla för service.

Mer om företaget berättas vid en intervju.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.