Ekonomi-/Löneadministratör sökes!

Ekonomi-/Löneadministratör sökes!

Är du strukturerad och lösningsorienterad? Har du en utbildning inom ekonomi? Då har vi den rätta tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomi-/löneadministratör hos vår kund kommer du främst att arbeta i lönesystemet Agda där ditt uppdrag är att hantera:
  • Kundreskontra
  • Leverantörskontra
  • Redovisning
  • Löner
I dina arbetsuppgifter kommer även en hel del telefonkontakt med andra anställda på företaget runt om i landet samt i Ungern ingå. På grund av detta krävs det att du som person inte bara är strukturerad, fokuserad och lösningsorienterad. Du behöver också inneha en god kommunikativ förmåga, vara förtroendeingivande samt behärska det engelska språket.

Du kommer att tillhandahållas en extensiv introduktion samt en eventuell utbildning inom Agda. Du kommer ständigt vara omringad av hjälpsamma kollegor som alltid finns till hands i din upplärning.

Din profil

Vi söker dig som med sin glädje, struktur samt goda samarbetsförmåga kan hjälpa företaget att fortsätta expandera samt leverera produkter i toppkvalité.

Skallkrav:
  • Ekonomiutbildning
  • Flytande svenska samt god engelska
  • God datorvana samt grundläggande kunskaper i Office-paketet
Starkt meriterande:
- Erfarenhet av Agda eller annat lönesystem

Villkor

Startdatum: Omgående
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: Flex
Omfattning: 100%

Detta är ett vikariat på 17 månader där det finns chans goda chanser till förlängning/direktanställning!

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!
Mer info
Kontaktperson Jesper Mattsson
Telefon 0707138470
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Sista ansökningsdag 22 mars (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är en internationell leverantör till bilindustrin som startade upp redan 1988. Företaget är specialiserade på att skräddarsy lösningar utifrån uppdragens unika karaktär och krav. De hanterar hela processen, från idé och ritning, via modeller, till färdig produkt, vilket gör dem flexibla, snabba och lyhörda för kundens behov.

Företaget tillverkar bland annat sätesklädslar, dörrpaneler, handbroms- och växelspaksdamasker, instegshandtag, polyuretan och andra inredningsdetaljer till främst fordonsindustrin, men också till möbelindustrin.

De har ett flertal kontor, vilka är placerade i Sverige och Ungern. På kontoret i Mölndal där du kommer att vara placerad finns sälj- inköp och ekonomifunktionerna för för hela koncernen.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.