Driven och initiativrik ekonomiassistent sökes

Driven och initiativrik ekonomiassistent sökes

Är du en initiativrik person som är på jakt efter en ny utmaning på ett internationellt bolag? Har du två års erfarenhet av att ekonomiarbete sedan tidigare? Då kan vi ha tjänsten för dig, ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta du i ett team om två personer med cirka tjugotal kollegor i samma byggnad. Du tillsammans med din teamkollega kommer att ansvara för ekonomiavdelningens operativa arbete och fördela arbetsuppgifterna sinsemellan.

Du kommer exempelvis att:
  • Arbeta med den löpande bokföringen
  • Registrera fakturor, in- och utbetalningar
  • Leverantörsreskontra
  • Arbeta med månadsbokslut
Din profil

Vi söker dig som är utbildad inom ekonomi, är självgående och har ett starkt personligt driv. Du är också en nyfiken person som har lätt för att ta egna initiativ och en stor förståelse för arbetet som sker på en ekonomiavdelning. Vidare ser vi att du har en god analytisk förmåga samt har ett noggrannt och strukturerat arbetssätt. Vi tror även att du trivs bra med siffror och administrativa arbetsuppgifter och lockas av en internationell arbetsplats där du kommer att samarbeta med både svenska och utländska kollegor.

Skallkrav:
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Obehindrad i det svenska och engelska språket i både tal och skrift
  • Minst 2 års erfarenhet av liknande roll
  • Excellkunskaper
  • Tidigare erfenhet av SAP
Meriterande:
  • Erfarenhet av månadsbokslut sedan tidigare
  • Erfarenhet av stora internationella företag sedan tidigare
Villkor

Startdatum: 1 november
Placeringsort: Göteborg, Mölnlycke
Arbetstider: Kontorstider
Omfattning: Heltid, 1 år vikariat

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Sista ansökningsdag 28 okt 2019 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett internationellt inom maskinindustrin med ett stort fokus på sina värderingar; människan i organisationen, team work, innovation och ledarskap. Koncernen har ca 33 000 anställda och omsatte år 2018 strax under 200 miljoner kronor.

Vår kund erbjuder dig en flexibel och arbetsplats där laganda värderas högt och där du är med och påverkar din vardag och utveckling. Mer information om vår kund ges vid intervjutillfället.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.