Driven ekonomiassistent sökes!

Driven ekonomiassistent sökes!

Tycker du om att ta egna initiativ och ha ansvar? Vill arbeta på ett spännande och utvecklande företag? Sök tjänsten idag!

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att arbeta tillsammans med härliga kollegor och ha varierande arbetsdagar. Du kommer framförallt att arbeta med leverantörsreskontra men även få hjälpa och ta del av dina kollegors arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Leverantörsreskontra
  • Inkasso och påminnelsehantering
  • Kontoavstämningar
  • Vara behjälplig i bokslutsarbete
  • Ta ut rapporter och analysera
Vid start kommer du få en god introduktion till arbetet och längs vägen finns det alltid kompetenta kollegor att få hjälp av.

Din profil

Som person ser vi att du har ett stort eget driv, är positiv och gillar att vara i en position där du får ta mycket eget initiativ och ansvar. Vi ser också att du är en person som är flexibel och tycker om variation i vardagen. Vidare är du noggrann, tycker om att ha struktur i arbetet och arbetar effektivt.

Skallkrav:
  • Högskoleutbildning alternativt YH-utbildning inom ekonomi
  • Grundläggande kunskaper i svenska
Meriterande:
* Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med kundreskontra

Villkor

Omfattning: Heltid
Tjänstgöringsort: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse

Urval och intervjuer hålls löpande, sök därför tjänsten redan idag!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 8 dec 2019 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund hjälper sina kunder över hela Sverige med produkter och tjänster inom IT. De erbjuder allt från service för konferenssystem och skrivare till rena IT-konsulttjänster. Något de brinner för är att hjälpa sina kunder att klara deras utmaningar.

Som ekonomiassistent kommer du tillhöra deras ekonomiavdelning. På ekonomiavdelningen kommer du arbeta i ett härligt team med mycket humor och en hjälpsam atmosfär.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.