Distributionselektriker sökes till Östergötlandsregionen!

Distributionselektriker sökes till Östergötlandsregionen!

Har du utbildat dig till distributionselektriker och söker nya utmaningar? Gick du el på gymnasiet? Trivs du i en omväxlande roll där du ges mycket frihet under ansvar?
Då ska du söka tjänsten som distributionselektriker idag!

Dina arbetsuppgifter

Tjänsten som distributionselektriker utgår hemifrån då du åker iväg på uppdrag för att arbeta med olika projekt. Arbetsuppgifterna varierar - du arbetar med alla förekommande uppgifter inom distributionsnät t.ex. ny- och ombyggnation, drift, underhåll, besiktningar och reparationer. Hos vår kund arbetar du djupgående i din roll som elektriker och i tjänsten tillgodoses du med bil och tillhörande verktyg.

Under den inledande perioden av din anställning kommer du att få gå bredvid en mer erfaren kollega för att komma in i din roll på rätt sätt.

Din profil

Vi söker dig som inte räds höjder, vilket krävs då du kommer jobba uppe i master bland annat. Du har ett öppet sinne för olika utmaningar och är självständig i din roll. Du är flexibel och kan arbeta med frihet under ansvar.

Skallkrav
  • Utbildning inom el på gymnasiet
  • Förmåga att kommunicera på svenska
  • Möjlighet att ligga ute på veckorna
  • B-körkort
Meriterande krav
  • BE-körkort
  • Vidareutbildning till distibutionselektriker Alt. Utbildning inom el samt några års arbetslivserfarenhet
  • ESA 14
  • Arbete på väg
Villkor

Start: Omgående
Placering: Östergötland
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt kollektivavtal

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Mer info
Kontaktperson Julia Sandblom
Telefon 0722-845896
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 20 dec 2019 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund ingår i en stor koncern. Vår kund arbetar främst med beredning och projektering, utbyggnad av lokalnät, ställverk samt utbyggnad av region-och stamnät. Några av deras största kunder är Eon, Vattenfall och Fortum.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.