Content and social media manager sökes!

Content and social media manager sökes!

Är du analytisk och kreativ som person samt vill vara med och skapa nya digitala stordåd? Vill du arbeta i en spännande och utmanande roll på ett företag med stort driv? Sök idag!

Dina arbetsuppgifter

I rollen kommer du ha ett varierande arbete där den ena dagen inte är den andra lik. Du kommer få möjlighet att använda din analytiska och kreativa förmåga i spännande projekt inom sociala medier. Exempel på arbetsuppgifter:
  • Sökoptimering
  • Hantera och utveckla sociala medier
  • Skapa och formulera texter
  • Klippa om och redigera filmer
  • Följa upp kampanjer
  • Optimera kampanjer och annonser
  • Bearbeta data och ta fram statistik
Vid start kommer du att få en introduktion för att kort därefter börja arbeta självständigt i olika projekt. Kompetenta kollegorna kommer finnas som bollplank.

Din profil

Skallkrav
  • Relevant YH-utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Kunskap inom Google Analytics och Business Manager
  • Goda kunskaper i svenska och engelska
  • Grundläggande kunskaper i Photoshop
Meriterande
  • Copywriting
  • Sketch
  • Premier Pro eller liknande
  • Erfarenhet av foto och film
Personlighet:
Stor vikt kommer läggas på dig som person och vi ser att du är en lagspelare som trivs med att arbeta i team och har en god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående i ditt arbete. Vi söker dig som är nyfiken, har viljan att utvecklas och är en problemlösare. Vidare är du analytisk, teknisk lagd och brinner för att förstå kunden. I arbetet visar du engagemang, tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter och trivs med att arbeta i en snabbförändlig miljö. Kommunikation i alla dess former är din grej och du älskar att utveckla grafiska lösningar, kommunikationsidéer och tillämpa rätt retorik.

Villkor

Omfattning: Heltid
Tjänstgöringsort: Ale
Lön: Enligt överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse

Urval och intervjuer hålls löpande, sök därför tjänsten redan idag!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 7 juli 2019 (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är en design- och webbyrå som arbetar med webb, fotografi, design, animation och film. De arbetar med visionen att alltid kunna erbjuda det senaste och bästa inom marknadsföring till sina kunder. Stämningen på kontoret präglas av en nyfiken atmosfär där alla arbetar för att skapa gemensamma resultat.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.