Business Analyst/PLM-konsult till innovativt bolag!

Business Analyst/PLM-konsult till innovativt bolag!

Är du nyfiken på PLM och vill utvecklas i en roll som Business Analyst hos ett tekniskt, innovativt bolag? Ta möjligheten och ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter


Som PLM-konsult arbetar du primärt med att föreslå tekniska lösningar och verksamhetsförbättringar inom specifika områden. Du påbörjar troligtvis i en roll som Business Analyst, där du genom konsultering i grupp med kollegor insamlar krav, utvärderar, rekommenderar lösningar med mera till slutkunden. Inledningsvis ges du introduktion av en senior kollega för att ges bästa förutsättningar i din nya roll. Exempel på förekommande arbetsuppgifter:
  • Föreslå tekniska lösningar och förbättringar för verksamheten
  • Konfigurationshantering
  • Samla in krav från användare/verksamhet
  • Ställa lösningar/metoder mot varandra samt följaktligen föreslå tekniska lösningar
  • Software Toolchain (hur verktyg och arbetssätt hänger ihop.)
Om företaget


Mer information ges vid intervjutillfället

Din profil


Skallkrav:
  • Högskoleingenjör med teknisk inriktning, exempelvis: Mekatronik, Mechanical, Elektro eller likvärdigt
  • Minst ett års relevant yrkeserfarenhet, exempelvis: konstruktion, CAD, PLM, teknisk verksamhetsutveckling, Business Analyst
  • Svenska och engelska i tal o skrift.
Meriterande:
  • Flerårig relevant erfarenhet inom PLM
  • Civilingenjör inom relevant område
Vi sätter stort värde i din personliga lämplighet för rollen. Vi ser att du besitter ett genuint intresse för teknik samt har ett stort eget driv att arbeta med förbättringsarbete för verksamheter. Du är nyfiken att lära dig nya teknikområden samt förstår vikten av att professionalism i rollen som konsult. Välkommen med din ansökan!

Om oss


Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas tav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor


Start: Snarast eller enligt ÖK

Omfattning: Heltid

Placering: Göteborg

Lön: Enligt överenskommelse
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.framtiden.com/
Sista ansökningsdag 7 maj 2021 (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi hyr ut och rekryterar till både stora och små företag inom alla olika områden. Vårt breda utbud av konsulter gör att vi snabbt och enkelt kan hitta rätt konsult till våra uppdrag. Vi kan bland annat hjälpa till inom data, teknik, marknad, IT, ekonomi, inköp, lager, sälj och produktion. Inom dessa områden utför vi både uppdrag med krav på utbildning samt uppdrag där ingen utbildning krävs. Vi finns idag på 6 orter i Sverige.