Business Analyst/PLM-konsult till innovativt bolag!

Business Analyst/PLM-konsult till innovativt bolag!

Är du nyfiken på PLM och vill utvecklas i en roll som Business Analyst hos ett tekniskt, innovativt bolag? Ta möjligheten och ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Som PLM-konsult arbetar du primärt med att föreslå tekniska lösningar och verksamhetsförbättringar inom specifika områden. Du påbörjar troligtvis i en roll som Business Analyst, där du genom konsultering i grupp med kollegor insamlar krav, utvärderar, rekommenderar lösningar med mera till slutkunden. Inledningsvis ges du introduktion av en senior kollega för att ges bästa förutsättningar i din nya roll. Exempel på förekommande arbetsuppgifter:
  • Föreslå tekniska lösningar och förbättringar för verksamheten
  • Konfigurationshantering
  • Samla in krav från användare/verksamhet
  • Ställa lösningar/metoder mot varandra samt följaktligen föreslå tekniska lösningar
  • Software Toolchain (hur verktyg och arbetssätt hänger ihop.)
Din profil

Skallkrav:
  • Högskoleingenjör med teknisk inriktning, exempelvis: Mekatronik, Mechanical, Elektro eller likvärdigt
  • Minst ett års relevant yrkeserfarenhet, exempelvis: konstruktion, CAD, PLM, teknisk verksamhetsutveckling, Business Analyst
  • Svenska och engelska i tal o skrift.
Meriterande:
  • Flerårig relevant erfarenhet inom PLM
  • Civilingenjör inom relevant område
Vi sätter stort värde i din personliga lämplighet för rollen. Vi ser att du besitter ett genuint intresse för teknik samt har ett stort eget driv att arbeta med förbättringsarbete för verksamheter. Du är nyfiken att lära dig nya teknikområden samt förstår vikten av att professionalism i rollen som konsult. Välkommen med din ansökan!

Villkor

Start: Snarast eller enligt ÖK
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Kontaktperson(er)
Jesper Eriksson
076 - 036 12 32
jesper.e@framtiden.com

Publiceringsdatum
2021-03-30
Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Industri & Anläggning, Quality Assurance
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 23 apr 2021 (12 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mer information ges vid intervjutillfället

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas tav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.