Besiktningstekniker till ny spännande roll

Besiktningstekniker till ny spännande roll

Är du intresserad av fastigheter och har tidigare erfarenhet? Då har framtiden tjänsten för dig!

Vi söker nu en besiktningstekniker som ska vara med och starta upp en ny avdelning hos vår kund.
Gillar du att träffa människor, besikta byggnader och att köra bil, då är detta en riktigt spännande roll.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer ha ett varierande jobb med en hel del resande. Du lägger upp ditt schema själv vilket innebär att du har flexibla arbetstider.
En vanlig dag: Boka möte med kund och de som driftar fastigheten. Sen ska du själv utföra en besiktning. I det ingår alltifrån att kolla fasad, tak, ventilation etc.
En kommersiell/offentlig fastigheter tar 1-2 dagar att gå igenom. En dag ute och en dag inne.
Du planerar dina dagar tillsammans med områdeschefer samt kundansvariga så allt stämmer inför besiktningen ute hos kund.
Arbetet innefattar både jobb ute hos olika kunder men också inhouse med uppgifter som rapportering av vad som ska återgäldas. Detta sker på deras kontor i Göteborg.
Intro: Du kommer få gå bredvid en tekniskförvaltare samt projektchef tills du finner trygghet i rollen och kan jobba självgående.

Din profil

Du som person ska vara social och trevlig då du är ansiktet ut mot kund.
Vi ser helst att du har 2-5års arbetslivserfarenhet när det kommer till byggnader och underhåll.
Är du en person som är driven, noggrann och kan hantera olika uppgifter samtidigt är detta en rolig tjänst för dig.

Skallkrav
  • 2-5års erfarenhet av fastigheter och underhåll
  • B körkort
  • Svenska/Engelska tal och skrift
  • Datorvana, Word & Excel
Meriterande
  • Teknisk förvaltningsutbildning
  • Alla typer av tekniska utbildningar
Villkor

Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: 7-16
Omfattning: Heltid
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 apr 2019 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett serviceföretag som arbetar med att förändra konsumtionssamhället till ett effektivt återvinningssamhälle. Tillsammans med kunder förlänger de fastigheternas livstid, styr material till återvinning och minskar förbrukningen av energi. De hjälper sina kunder att fokusera på sina kärnverksamheter och spara på miljön för att tillsammans skapa välfärd och bra arbetsplatser.
Företaget har funnits i Sverige sedan 2006 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Örebro, Karlstad mm.
På kontoret i Göteborg är det drygt 20 anställda. Du kommer tillsammans att jobba med en annan ny person som har samma roll som dig.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.