1st line IT-support till multinationellt företag sökes omgående!

1st line IT-support till multinationellt företag sökes omgående!

Har du erfarenhet av IT-support och vill ta chansen att få utvecklas och trivas hos ett multinationellt företag? Sök tjänsten redan idag!

Dina arbetsuppgifter

En vanlig arbetsdag kan du komma att lösa svårigheter för användare inom Office 365, en mail som inte fungerar, ett Skype-konto som inte går att logga in på och applikationsproblem m.m.

På 1st linesupport kommer du hantera ca 10 - 20 ärenden om dagen. Ni kommer sitta i ett team av om 5 personer. Den person du kommer att ersätta kommer du även att gå bredvid under ett par veckor. Därefter har du dina 4 andra kunniga och härliga kollegor att samarbeta med.

Din profil

För att lyckas i rollen som 1st linesupport ser vi att du är en ödmjuk och lyhörd person. Eftersom du kommer ha mycket direktkontakt med mycket människor, såväl i telefon som ansikte mot ansikte, har du ett bra servicetänk samt är bra på att kommunicera. Strukturerad som du är så föredrar du ordning och reda. Dessutom är du driven och lösningsorienterad.
I gruppen du kommer ingå är ni 5 personer som arbetar och ni stöttar och hjälper varandra.

Skallkrav:
  • Utmärkt svenska och engelska, i tal och skrift
  • Mycket goda kunskaper inom IT
  • Minst 1 års erfarenhet från arbete som 1st eller 2nd line support inom IT.
Meriterande:
  • Norska, finska och danska
  • Artdirect kunskaper
  • Grundläggande kunskaper inom print och nätverk
Villkor

Placering: Mölndal
Omfattning: Heltid
Start: Mitten av augusti

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonsdatum. Se därför till att skicka in ditt CV redan idag!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 9 aug 2020 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är världens största tillverkare av tandvårdsprodukter och tandvårdslösningar, och har under 130 år erbjudit innovationer och service till tandvårdssektorn och patienter över hela världen.

Genom att fortsätta utveckla produkter, lösningar och kompetensutvecklande tjänster, ger dem verktyg för att ge patienter bättre, säkrare och snabbare tandvård. Vår kund lägger stor vikt vid sitt ansvar till sina anställda, samhället och miljön. För att du ska passa in här bör du också förstå och uppskatta värdet i att faktiskt hjälpa människor till en bättre och drägligare vardag, vilket är kärnan i vår kunds verksamhet.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.