Ekonomiassistent till Ford Credit

Ekonomiassistent till Ford Credit

Vi på EQonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av några av Sveriges starkaste varumärken och månar om att vara en relevant arbetsgivare för dig som söker nya utmaningar inom ekonomiområdet. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Just nu söker vi för Ford Credit Sveriges räkning en ekonomiassistent inom kundreskontra. Detta är ett konsultuppdrag på initialt 3 månader med chans till förlängning, start omgående eller enligt överenskommelse.

Ditt uppdrag
Forso Nordic AB är ett finansbolag som, med tillstånd från Finansinspektionen, verkar på den nordiska marknaden. Verksamheten, som är ägs av FCE Bank Plc England, syftar till att aktivt främja försäljning och marknadsföring av motorfordon, genom att erbjuda finansiering och administrativa tjänster avseende dessa. Deras kunder består av i huvudsak två olika kategorier, dels våra återförsäljare av motorfordon och dels av deras slutkunder. De arbetar främst med varumärket Ford men kan även finansiera andra bilmärken. Huvudkontoret ligger i Göteborg.

Nu söker de en kollega till ekonomiavdelningen som i första hand kommer att arbeta med daglig cashhantering. Du kommer framförallt att registrera inbetalningar i systemet utifrån ett transaktionsunderlag från bank. Vidare kommer du att åtgärda och följa upp rejections i systemet vilket innebär en hel del manuell handpåläggning och detektivarbete. Du släpper spärrar i systemet och utfärdar betalningsförfrågningar samt har en översyn över olika bankkonton och känner ägandeskap för den dagliga cashhanteringen.

Uppdraget kommer att pågå initialt i tre månader. Det är en heltidstjänst och du jobbar kontorstider måndag-fredag med flextid.

Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi eller tidigare erfarenhet som ekonomiassistent, gärna inom kundreskontra. Du har ett logiskt tänkande och generellt goda systemkunskaper och har du tidigare erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem har du goda förutsättningar att lyckas i rollen. Du är van att arbeta i Excel och Officepaketet, vilket du behärskar väl. Vidare har du goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift, då båda språken används frekvent i organisationen. Du kommer till en trivsam avdelning med högt i tak och du får gärna bidra med din positiva inställning och arbetsvilja.

Som person är du professionell och redo att bidra med din kompetens och erfarenhet för att hjälpa våra kunder, samtidigt som du vågar utmana dig själv för att utvecklas. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya organisatoriska strukturer, roller och arbetsuppgifter och du drivs av att arbeta självständigt. Du arbetar proaktivt och lösningsfokuserat och planerar och organiserar ditt arbete väl. Som person är du ansvarstagande, analytisk och noggrann.

När du blir en av oss
Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på EQonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ellinor Dahlqvist (ellinor.dahlqvist@wise.se) eller konsultchef Alexandra Cederqvist (alexandra.cederqvist@wise.se)

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 11 okt (21 dagar kvar)