Digital marknadsförare till Folkspel

Digital marknadsförare till Folkspel

Vi letar efter dig som vill hjälpa oss att utveckla Folkspel digitala försäljning och marknadsföring av framför allt våra prenumerationsprodukter. Du har en god förståelse för de olika digitala kanalernas styrka, strategisk erfarenhet och en utvecklad analytisk förmåga.

Vilka är Folkspel? Folkspel ägs till 100 % av folkrörelserna, det svenska föreningslivet, via 73 riksorganisationer med ca 5 miljoner medlemmar. Vi är 140 anställda med en årsomsättning på 1,8 miljarder kronor. Vårt uppdrag är att via våra produkter (Bingolotto och Sverigelotten med flera) erbjuda en möjlighet för Sveriges föreningar att tjäna pengar. Vi är övertygade om att svenskt föreningsliv gör Sverige bättre. För alla. Genom åren har Folkspels produkter genererat 17 miljarder kronor till svenskt föreningsliv.

Vad blir din uppgift hos oss? Folkspel har två starka prenumerationsprodukter i BingoLotto och Sverigelotten. Vi förlitar oss idag i hög grad på Telemarketing och traditionell annonsering kring dessa produkter. För att nå nya målgrupper och effektivisera vår marknadsföring vill vi utveckla vår digitala marknadsföring kring dessa prenumerationsprodukter.

Du får ett övergripande ansvar för prenumerations digitala marknadsföringsstrategi men kommer även bidra kring våra andra produkter. Du har stor delaktighet att ta fram innehåll till annonser och följa upp kampanjerna för att optimera räckvidd och konvertering. Du kommer tillhöra Folkspels Digitala affärsområde och arbeta nära Folkspel Prenumerationsavdelning.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Tar fram strategier för kanalerna SoMe Paid, SEM och mail för i huvudsak prenumeration
  • Analyserar kampanjer och kanaler för optimerat resultat och kontinuerligt lärande mot prenumerationsavdelningen
  • Producera kampanjer för webb, sociala medier och mailutskick.
Vem är du?

Du har:
  • passion för digital kommunikation med bred kompetens
  • välutvecklad strategisk förmåga, du kan analysera trafik och konverteringsdata och agera efter den
  • förståelse för samspelet mellan olika digitala kanaler
  • goda kunskaper i Google analytics, Facebook Business anager
  • mycket god känsla för svenska språket
  • välutvecklad känsla för färg och form
  • goda SEO kunskaper
Som person är du strukturerad, kan hantera snabba förändringar och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du trivs i ett team och har ett stort intresse av att lära av och utveckla andra.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi är ett starkt team som eftersträvar att stötta och stärka varandra. Du blir en del av ett tvärfunktionellt team som arbetar nära flera avdelningar på Folkspel.

Detta erbjuder vi:

Du blir en viktig medarbetare hos oss och du kommer att ingå i Folkspels Resultatområde Digitala Affärer. Vår arbetsplats genomsyras av framåtanda, arbetsglädje och humor.

Huvudkontoret är aktivitetsbaserat i nya lokaler i Gamlestan där ungefär 100 personer arbetar. Vi har ett väl utvecklat arbetssätt som tillåter att arbetsdagen kan varieras mellan kontoret och bostaden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Se länk nedan. Sista ansökningsdag är 8 augusti 2021.

Frågor om tjänsten: Kontakta avdelningschef Calle Hellemar: calle.hellemar@folkspel.se , övriga frågor: HR-chef Annika Eriksson: annika.eriksson@folkspel.se
Mer info
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Folkspel Ideell Förening
Hemsida https://folkspel.varbi.com
Sista ansökningsdag 9 aug 2021 (11 dagar kvar)